Oppo N1 اولین تلفن هوشمند سیانوژن مود دنیا با قیمت 599 دلار راهی بازار شد

پنج‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۲
مطالعه 2 دقیقه
Oppo N1 بعنوان اولین گوشی هوشمند با سیستم‌عامل مبتنی بر اندروید CyanogenMod که تایید گوگل را بدست آورده و نرم‌افزارهای اختصاصی گوگل را به همراه دارد راهی بازار شد. Oppo یک تولید کننده لوازم الکترونیک و اسمارت‌فون چینی است که مقر آن در شهر دانگان چین واقع شده است.
تبلیغات

Oppo N1 یک فبلت میان‌رده رو به بالا محسوب می‌شود که به یک صفحه نمایش 5.9 اینچی 1080p از نوع IPS و چیپ پردازشی اسنپ‌دراگون 600 مجهز شده و 16 گیگابایت حافظه داخلی آن را همراهی می‌کند. جدا از این نکته که این اسمارت‌فون اولین دستگاه ارائه شده با CyanogenMod OS است، نکته جالب توجه در مورد این محصول، دوربین قابل چرخش آن است که امکان گردش 200 درجه را برای کاربر فراهم می‌کند. این ویژگی به استفاده‌کنندگان دستگاه این امکان را می‌دهد که از دوربین 13 مگاپیکسلی آن بعنوان دوربین جلو نیز استفاده کنند. بنابراین دیگر نیازی نخواهد بود که برای مکالمات تصویری یا گرفتن عکس‌های پرتره به دوربین سطح پایین و بی‌کیفیت جلویی که در دیگر گوشی‌ها قرار دارد بسنده کنیم. کافی‌است دوربین دستگاه را چرخانده و به عکس‌ گرفتن و یا فیلم‌برداری با کیفیت HD بپردازیم.

نکته قابل ذکر دیگر در مورد این گوشی عرضه آن در دو نسخه، یکی مبتنی بر اندروید 4.2 و دیگری با رام سیانوژن‌مود 10.2 است که خود بر پایه سورس کد اندروید توسعه داده شده است.

سیانوژن‌مود قبلا با تکیه بر جامعه متن‌باز توسعه داده می‌شد اما اخیرا هسته اصلی تیم توسعه‌دهنده این رام اقدام به تاسیس یک شرکت کرده تا سیانوژن‌مود را بصورت تجاری ارائه دهد.

این گوشی هوشمند هم‌اکنون با قیمت 599 دلار از طریق فروشگاه‌‌های Oppo و تعدادی خرده‌فروشی به بازار عرضه شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات