آسیب پذیری جدی در نرم افزار امنیتی Knox سامسونگ کشف شد

چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ اوایل امسال مجموعه نرم افزاری Knox را برای محصولات سری گلکسی خود منتشر کرد. این نرم افزار در واقع قرار است یک فضای ایمن و مطمئن برای نگاه داری اطلاعات مهم کاربر باشد. حال یک تیم از محققان توانسته‌اند حفره‌های امنیتی خاصی را در این نرم افزار بیابند که امکان دسترسی غیرمجاز به اطلاعات کاربر را برای دیگران میسر می‌کند.
تبلیغات

سامسونگ با ارایه نرم افزار Knox سعی کرد تا کاربران شرکتی و افرادی که اطلاعات مهمی در تلفن خود نگاه داری می‌کنند را هدف قرار دهد و آن‌ها را تشویق به خرید محصولات سری گلکسی کند. نرم افزار Knox فضای کاری و شخصی کاربر را مجزا نموده و اطلاعات درون آن‌ها را به نوعی رمزگذاری می‌کند تا در اختیار دیگران قرار نگیرند.

حال یک گروه از محققان توانسته‌اند به واسطه حفره امنیتی که در knox وجود دارد به ایمیل‌های کاربر دسترسی داشته و حتی ارتباطات او با دیگران را تحت نظر گرفته و در نهایت موارد مورد نظر خود را از تلفن کاربر استخراج کنند. این حفره امنیتی دست هکرها را برای دزدیدن اطلاعات کاربر باز می‌گذارد.

جالب است بدانید که این حفره امنیتی در تمام تلفن‌های هوشمندی که نرم افزار Knox بر روی آن‌ها نصب شده از جمله گلکسی اس 4 و گلکسی نوت 3 وجود دارد.

سامسونگ نسبت به این موضوع عکس العمل نشان داده و اعلام نموده در حال تحقیق برای یافتن مشکل و رفع سریع آن است. این کمپانی همچنین گفته است، تحقیقات آن‌ها نشان می‌دهد که آسیب پذیری این سیستم در حدی که محققان اعلام نموده‌اند نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات