تیم‌کوک برای بازدید از فروشگاه اپل و همچنین مذاکره با دولت ترکیه، اسفند ماه راهی استانبول می‌شود

سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
براساس اخبار منتشر شده تیم کوک و شماری از متخصصان اپل در اسفند ماه سال جاری دیداری را از ترکیه به‌عمل خواهند آورد تا مذاکراتی را با دولت ترکیه در مورد پروژه‌ی تجهیز مدارس به انجام برسانند، این پروژه ارزشی در حدود 4 میلیارد دلار دارد. ضمنا تیم‌کوک در طول این سفر از اولین فروشگاه اپل را در ترکیه بازدید خواهد کرد.
تبلیغات

براساس اخبار منتشر شده توسط وب‌سایت ترکی emlakkulisi.com، در سال آتی میلادی یعنی در اسفند ماه، تیم‌کوک به ترکیه سفر کرده و برای پیش‌برد پروژه‌ی فاتح با رئیس‌جمهور این کشور، عبدالله گل دیدار خواهد کرد. دولت ترکیه در نظر دارد تا با اجرای پروژه‌ی فاتح، ابزار‌های سنتی آموزشی همچون تخته‌سیاه و کتب کاغذی را از سیستم‌آموزشی حدف کرده و ابزار‌های دیجیتال را در اختیار مدارس و مراکز آموزشی خود قرار دهد.

خرداد ماه سال جاری نیز رجب طیب اردوغان، نخست‌وزیر ترکیه، طی سفر خود به ایالات متحده از مقر اپل در پالو‌آلتو دیدن کرد تا از آخرین دستاوردها و فناوری‌های موجود در اپل آگاه شود.

دولت ترکیه در نظر دارد تا در فاز اول پروژه‌ی فاتح 10.6 میلیون تبلت را خریداری کرده و وارد سیستم آموزشی خود کند. در فاز دوم نیز 2 تا 2.5 میلیون آیپد خریداری خواهد شد. براساس برنامه‌ی در نظر گرفته شده، این برنامه در طول چهارسال به اجرا گذاشته خواهد شد که رقمی در حدود 3 تا 4 میلیارد دلار را در بر خواهد داشت.

براساس اخبار منتشر شده در وب‌سایت‌های ترکیه، تیم‌کوک در این سفر از اولین فروشگاه اپل در کشور ترکیه نیز دیدن خواهد کرد. این فروشگاه در مرکز Zorlu در استانبول قرار گرفته است و مساحتی بالغ بر 2000‌ مترمربع خواهد داشت. این فروشگاه در ابتدای سال جاری میلادی افتتاح خواهد شد. رسانه‌های ترک ساختار و معماری این فروشگاه را مشابه فروشگاه اپل در خیابان پنجم نیویورک توصیف کرده‌اند، یعنی این فروشگاه به شکل مکعب بوده و کاملا با استفاده از شیشه ساخته خواهد شد که در اینصورت لقب سومین فروشگاه شیشه‌ای اپل در جهان را به خود اختصاص خواهد داد.

اپل در حال گسترش بازارهای خود در سراسر جهان است و افتتاح فروشگاه در کشور ترکیه نیز اقدامی در این راستا است. اپل در ابتدای مهر ماه جاری نیز امکان خرید تلفن‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌های خود را نیز از طریق فروشگاه آنلاین خود برای خریداران ترک ممکن کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات