کمپانی چینی Taig، یک میلیون دلار به تیم جیلبریک کننده‌ی iOS 7 پرداخت کرده تا نرم افزار این شرکت، جایگزین Cydia شود

دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
امروز اخباری مبنی بر پرداخت رشوه‌ی کمپانی چینی Taig به تیم توسعه‌ی دهنده‌ی جیلبریک evad3rs منتشر شده است. براساس این اخبار، به‌نظر می‌رسد این کمپانی مبلغ 1 میلیون دلار به این تیم پرداخت کرده است تا اپلیکیشن این کمپانی چینی برای کاربران چینی نصب شود.
تبلیغات

پس از آنکه evasi0n اولین جیلبریک برای نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل اپل، یعنی iOS 7 را منتشر کرد، بسیاری از کاربران چینی گزارش داده‌اند که اپلیکیشن کمپانی چینی Taig جایگزین اپلیکیشن نام‌آشنای Cydia شده است که پس از جیلبریک دستگاه روی آن نصب می‌شد. براساس این گزارش‌ها و همچنین آزمایش‌های انجام شده، کاربرانی چنین تغییری را مشاهده می‌کنند که زبان انتخاب شده توسط آن‌ها چینی باشد، در حالی که سایر کاربران از این تغییر مصون هستند.

بلافاصله پس از اشاعه‌ی این خبر، بسیاری عامل این تغییر را پرداخت مبلغی به تیم توسعه‌دهنده‌ی جیلبریک عنوان کرده و مبلغ آن را برابر با 1 میلیون دلار تخمین زدند. تیم evad3rs متشکل از افرادی است که از جمله‌ی آن می‌توان به pod2g، هکر فرانسوی نام آشنا اشاره کرد که برخی از مشکلات نسخه‌‌های پیشین iOS‌ را نیز کشف کرده بود.

در پستی که این گروه در وبلاگ خود منتشر کرده‌اند، ادله‌ای مبنی بر تایید دریافت این مبلغ از Taig مشاهده می‌شود.

ما نیز همچون سایر تیم‌های جیلبریک کننده برای انجام کار مبلغی را دریافت کرده‌ایم. مطمئنا تمامی ابزار‌های مورد نیاز برای جیلبریک برای کاربران رایگان خواهد بود، اما ما نیز حق داریم به طریقی اخلاقی مبالغی را برای کسب درآمد دریافت کنیم و این کاری است که بسیاری از توسعه‌دهندگان انجام می‌دهند.

این پست همچنین به این موضوع اشاره کرده است که اپلیکیشن نصب شده توسط کمپانی Taig تمامی قوانین مربوط به کپی‌رایت نرم‌افزارها را رعایت می‌کند. اما پس از بروز مشکلاتی در مورد رعایت قوانین کپی‌رایت توسط اپلیکیشن Taig، هکر معروف pod2g در توییتر اعلام کرد که این تیم نصب اپلیکیشن Taig را متوقف کرده است.

این اولین باری نیست که اپلیکیشن‌های چینی قوانین کپی‌رایت را زیر پا می‌گذارند. ابتدای سال جاری میلادی نیز کمپانی Baidu مبلغی نزدیک به 2 میلیون دلار را نیز برای خرید چنین فروشگاهی پرداخت کرده بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات