توافق نامه اپل با اپراتور چاینا-موبایل امضا شد: سهم بازار اپل بیش از پیش افزایش می‌یابد

دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۸
مطالعه 2 دقیقه
تیم کوک، مدیرعامل اپل بارها اشاره کرد که بازار چین فوق العاده مهم است. اپل نهایتا موفق به امضاء قرارداد توافق نامه با بزرگ‌ترین اپراتور تلفن همراه چین، چاینا-موبایل شد تا آیفون‌های این شرکت از طریق این اپراتور بصورت گسترده در اختیار 760 میلیون کاربر چینی چایانا-موبایل قرار گیرند.
تبلیغات

اپل و چایانا موبایل نهایتا تفاهم‌نامه‌ای را به امضا رساندند که براساس آن، طی ماه‌های آینده عرضه آیفون‌های اپل از طریق بزرگ‌ترین اپراتور چین آغاز خواهد شد.

تحلیل گران بازار معتقدند که اپل بین 15 تا 20 میلیون آیفون را از طریق این اپراتور به فروش خواهند رساند. گفته می‌شود اپل تلفن‌های آیفون 5c و آیفون 5s را از 17 ژانویه 2014 از طریق چاینا موبایل عرضه خواهد کرد.

چاینا-موبایل در حال حاضر 760 میلیون کاربر دارد و شبکه 4G این اپراتور در 16 شهر بزرگ چین فعال شده است. این اپراتور قصد دارد تا پایان سال 2014 پوشش شبکه 4G خود را به 340 شهر افزایش دهد. شبکه 4G چین براساس استاندارد خاص خود چینی‌ها که تفاوت‌هایی با LTE جهانی دارد، توسعه داده می‌شود. اپل نیز برای عرضه محصولات خود برای کاربران چینی می‌بایست از نسخه چینی LTE پشتیبانی کند.

برای اپل تفاهم‌نامه با اپراتور چینی تنها یک معنی دارد، افزایش حجم تولید و فروش آیفون. اما اپل با این اقدام خود سامسونگ را نیز تحت فشار قرار می‌دهد و سهم بازار خود را در چین به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش خواهد کرد. اپل در بازار موبایل چین در جایگاه پنجم قرار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات