سایانوژن از مرز 10 میلیون دانلود گذشت

دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
تیم توسعه دهنده رام سفارشی CyanogenMod در آخرین ماه‌ سال 2013 به یک دستآورد بزرگ رسیده است. این رام سفارشی که بر پایه اندروید بنا شده، از مرز 10 میلیون دانلود گذشته و برخی از تولیدکنندگان مطرح تلفن هوشمند در دنیا از آن بصورت پیش فرض بر روی محصولات خود بهره برده‌اند.
تبلیغات

سایانوژن امسال توانست کمپانی اختصاصی خود را راه بیاندازد و مشتریان بزرگی همچون کمپانی چینی Oppo را جذب خود کند. تلفن N1 این کمپانی به جای استفاده از سیستم عامل اندروید گوگل از نرم افزار سایانوژن بهره می‌برد.

سایانوژن پس از عرضه هر نسخه جدید از اندروید، سیستم عامل خود را که در واقع نسخه سفارشی اندروید است که تغییرات مختلفی در بخش‌های گوناگون آن اعمال شده و چندین ابزار سفارشی ساخت خود این مجموعه نیز به آن اضافه شده، را منتشر می‌کند. اما راز موفقیت این رام سفارشی در آن است که در فاصله کوتاهی از عرضه نسخه جدید سیستم عامل اندروید، نسخه سایانوژن آن را برای طیف وسیعی از تلفن‌های هوشمند بازار ارائه می‌کند و کاربران با نصب آن مجبور نیستند مدت زیادی را تا عرضه رسمی بسته بروز رسانی برای ابزارهای اندرویدی خود صبر کند.

مقاله‌های مرتبط:

    محبوب‌ترین نسخه سایانوژن، نسخه 10.1 بوده که بر روی 1.6 میلیون سخت افزار نصب شده است. بیشترین محصولی که این رام سفارشی بر روی آن نصب شده نیز Galaxy S سامسونگ با 510,913 دانلود، بوده است. پس از آن Galaxy S II با 494,178 دانلود در جایگاه دوم قرار دارد.

    رسیدن به آمار 10 میلیون دانلود یک دستاورد بزرگ برای تیم سایانوژن به حساب می‌آید و با روی آوردن برخی از کمپانی‌ها مانند Oppo به استفاده از این رام سفارشی، احتمالا در سال 2014 شاهد سرعت بخشیدن به افزایش تعداد کاربران سایانوژن خواهیم شد.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات