قوانین جدید گوگل برای افزونه‌های کروم به معنای پایان کار تولبارها است

یک‌شنبه ۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
کمی پس از عرضه مرورگرهای وب، کمپانی‌های ثانویه نسبت به تولید و ارایه تولبارها اقدام کردند و از روش‌های مختلف مانند قرار دادن آن‌ها در بسته نرم افزارهای محبوب تا تشویق کاربران وب سایت به نصب آن‌ها اقدام به توزیع تولبارها کردند. این تولبارها ابتدا برای اضافه کردن امکانات جدید به مرورگرها ارایه شدند، اما کمی بعد آن‌ها، به ابزاری برای جمع آوری اطلاعات کاربران بدل شدند. حال قوانین جدید گوگل برای مرورگر کروم به معنای خداحافظی با تولبارها است.
تبلیغات

گوگل اخیرا اعلام نموده که تغییراتی را در سیاست‌ فروشگاه اپلیکیشن‌های تحت کروم اعمال نموده که به معنای خداحافظی با تولبارها است.

سیاست جدید گوگل به این شکل است که اپلیکیشن‌های کروم تنها می‌بایست یک هدف را دنبال کنند و به عنوان مثال اگر سرویس یا اپلیکیشنی دارای تولبار مکمل است باید آن را در قالب یک افزونه مجزا ارایه کند. اغلب تولبارها به همراه اپلیکیشن‌ها بر روی کامپیوتر کاربران نصب می‌شوند و در اکثر شرایط کاربر نیازی به آن‌ها ندارد و برای دریافت آن‌ها درخواست نکرده است. به این ترتیب با قوانین جدید گوگل، از نصب ناخواسته برنامه‌ها بر روی مرورگر و سیستم عامل کروم جلوگیری می‌شود.

این تغییرات تا ژوئن سال آینده برای افزونه‌های فعلی اعمال نخواهد شد تا توسعه دهندگان اپلیکیشن‌های تحت کروم فرصت کافی برای اعمال تغییرات در برنامه‌های خود را داشته باشند. اما نرم افزارهایی که از امروز بر روی وب‌استور کروم قرار می‌گیرند می‌بایست این شرایط را دارا باشند.

مایکروسافت نیز هنوز پشتیبانی از تولبارها را در نسخه دسکتاپ مرورگر اینترنت اکسپلور حفظ کرده است، اما امکان نصب تولبارها بر روی نسخه لمسی سازگار با محیط مترو IE وجود ندارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات