دستاورد محقق ایرانی در دانشگاه یورک: ارسال پیامک با استفاده از پاشش الکل در هوا

جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
محققان داشنگاه یورک در کانادا موفق به ارسال پیامک از طریق پاشش الکل شده‌اند. روش کار این سیستم براساس تبدیل الکل اسپری شده به کد‌های دودویی استوار است. برای اطلاع بیشتر از کم و کیف این دستاورد، خواندن مقاله را ادامه دهید.
تبلیغات

محققان این طرح که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به دکتر نریمان فرساد اشاره کرد، با استفاده از یک برد Adruino Uno (یک کامپیوتر روی یک بورد الکترونیکی است که با استفاده از میکروکنترلر ATMega328 توسعه داده شده است)، یک LCD، پنکه‌ی کوچک و یک آب‌پاش خانگی موفق به ساخت این سیستم شده‌اند که با استفاده از پاشش الکل و پخش آن از طریق پنکه، عمل انتشار ذرات الکل را در محیط انجام می‌دهند. با پخش الکل اسپری شده توسط آب‌پاش، پنکه این مقدار الکل را در هوا پخش می‌کند تا الکل به سوی دیگر میز که حس‌گر در آن منطقه قرار گرفته، برسد. این حس‌گر میزان الکل پاشیده شده را می‌سنجد. در صورتی که میزان الکل موجود در هوا از مقدار تعیین شده بیشتر باشد، جمله دودویی به یک جمله‌ی معمولی ترجمه می‌شود که O Canada است. این متن از طریق سیستم بصورت پیامک ارسال می‌شود.

لینک دانلود ویدئو

براساس ادعای دانشگاه یورک، می‌توان نتایج این تحقیقات را برای استفاده در سطح میکروسکوپی تعمیم داده و در مطالعات آزمایشگاهی که مقادیر مواد در مقدار کمی مورد استفاد قرار می‌گیرد، استفاده کرد. همچنین از دیگر کاربردهای این سیستم می‌توان در به‌کارگیری در سیستم‌های هشدار دهنده که باید از انتشار مواد سمی جلوگیری شود، استفاده کرد. ضمنا این سیستم در مواردی که نمی‌توان از امواج رادیویی برای انتقال داده‌ها استفاده کرد، بسیار کاربردی خواهد بود و از طریق آن می‌توان پیغام مورد نظر را منتقل کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات