آمازون از پهپادها برای ارسال کالای مشتریان استفاده خواهد کرد

دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴
مطالعه 2 دقیقه
آمازون -بزرگ‌ترین خرده فروشی آنلاین- که در تمام زمینه‌ها از جمله تامین و چیدمان کالا تا تحویل سفارشات به مشتریان از پیشرفته‌ترین روش‌های حال حاضر بهره می‌برد و خود خالق بیشتر آن روش‌ها است، حالا قصد دارد از طریق هلیکوپترهای بدون سرنشین نسبت به تحویل کالا به مشتریان در مدت زمان نیم ساعت اقدام کند.
تبلیغات

جف بزوس، مدیرعامل آمازون اخیرا در یک ویدیو 60 دقیقه‌ای از تلاش‌های شرکت‌اش برای خلق فرصت‌های جدید گفته و اعلام نموده است که آن‌ها قصد دارند از پهپادها برای ارسال سفارشات مشتریان بهره ببرد. آمازون این هلیکوپترهای بدون سرنشین را Amazon Prime Air نام گذاری نموده است. بسته سفارش مشتری در قسمت زیر پهپاد قرار می‌گیرد و سپس به محل مورد نظر مشتری ارسال می‌گردند. هلیکوپترهای بدون سرنشین آمازون قادرند بسته های 2.2 کیلوگرمی را تا مسافت 16 کیلومتر جابجا کنند. در حال حاضر 85 درصد سفارشات دریافتی آمازون وزن زیر 2.2 کیلوگرم دارند و از این رو به خوبی می‌توان از این روش برای ارسال سفارشات کاربران استفاده کرد. به این ترتیب آمازون بدون دخالت دادن سیستم‌های پستی قادر خواهد بود تا سفارشات انجام شده تا شعاع 16 کیلومتری از انبارهای خود را از طریق پهپادها و در کمتر از نیم ساعت ارسال کند.

مدیرعامل آمازون در این گزارش گفته است که پس از کسب مجوزهای قانونی و کسب اطمینان از عدم افتادن بسته‌های پستی به زمین، آسمان پر از پهپادهای پستچی خواهد شد.

آمازون در روزهای شلوغ فروش مانند تعطیلات آخر سال میلادی در هر ثانیه 300 سفارش را پذیرا است! مدیریت این میزان سفارش و ارسال به موقع آن‌ها کاری بسیار دشوار است که هر فروشگاهی قادر به انجام آن نیست. از این رو آمازون همواره به دنبال راه حل‌های اساسی برای سرعت بخشیدن به رسیدگی سفارش مشتریان خود است.

آمازون در حال حاضر 96 انبار فوق پیشرفته در اختیار دارد که سیستم انبار داری در آن‌ها فوق العاده پیچیده است.

جف بزوس در صحبت‌هایش به این موضوع نیز اشاره کرده که 18 سال پیش خودش سفارشات مردم را به پست می‌برده و از همان زمان آرزوی داشتن یک جراثقیل حمل بار داشته است. او گفته است که ما بین 4 تا 5 سال تا عملی شدن استفاده از پهپادها برای انتقال بسته‌های پستی فاصله داریم، دلیل این تاخیر نیز کسب مجوزهای لازم از سازمان‌های دولتی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات