معروف‌ترین فواره‌های جهان

جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۶
مطالعه 7 دقیقه
بخشی از دنیایی که همیشه برای خانه‌های قدیمی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها در ذهن مخاطب نقش می‌بندد حوض نقلی آبی رنگی است که ماهی‌های رنگارنگش در میان فواره کوچک به این سو و آن سو شنا می‌کنند. اما فواره‌ها همیشه کوچک و نقلی نیستند؛ بعضی از آن‌ها بسیار بزرگ و پرابهت‌اند، بعضی برای بازدیدکننده‌ها نمایش‌های خیره‌کننده‌ای از رقص نور و آب را در هماهنگی کامل با موسیقی، به معرض نمایش می‌گذارند و بعضی حتی ثروتمندند! اگر با ما همراه شوید شما را به تماشای باشکوه‌ترین و دیدنی‌ترین فواره‌ها خواهیم برد. فواره‌هایی که حتی در کتاب گینس هم به آن‌ها اشاره شده است.
تبلیغات

فواره بلاژیو، لاس وگاس، آمریکا

معروف‌ترین فواره‌های جهان

این فواره بسیار بزرگ در دریاچه‌ای وسیع و مصنوعی که در مقابل هتل بلاژیو در شهر لاس وگاس واقع شده، قرار گرفته است. این فواره پهناور به اجرای نمایش‌های مهیجی همراه با نور و موسیقی می‌پردازد که درست در مقابل هتل صورت گرفته و از سالن های هتل به راحتی قابل مشاهده می‌باشند. این برنامه‌ها از بعداز ظهر تا اوایل عصر هر سی دقیقه و از ساعت ۸ تا نیمه شب هر پانزده دقیقه اجرا می‌شوند. رقص فواره با قطعات موسیقی گوناگونی اجرا می‌شود که از آن جمله می‌توان به آهنگ قلبم ادامه خواهد داد (My Heart Will Go On) از فیلم معروف تایتانیک اشاره کرد.

فواره تروی (Trevi)، رم، ایتالیا

معروف‌ترین فواره‌های جهان

فواره تروی یا فونتانا دی تروی (Fontana Di Trevi) یکی از مشهورترین فواره‌ها در سرتاسر جهان می‌باشد که در ناحیه تروی در شهر رم قرار گرفته است. ارتفاع این فواره ۲۶.۳ و پهنای آن ۴۹.۱۵ متر بوده و یکی از بزرگ‌ترین فواره‌های سبک باروک این شهر تاریخی اروپا به حساب می‌آید. بر طبق افسانه‌ای معروف اگر شما سکه‌ای به داخل این فواره بیاندازید روزی مجددا به رم باز خواهید گشت.

فواره جادویی مونت‌جوئیک (Montjuic)، بارسلونا، اسپانیا

معروف‌ترین فواره‌های جهان

این فواره در منطقه مونت‌جوئیک در همسایگی بارسلونا قرار گرفته است. این آب‌نمای جادویی به مناسبت نمایشگاه بین‌المللی بارسلونا در ۱۹۲۹ ساخته شد. در آن‌ زمان تنها نمایش‌های سرگرم کننده‌ای با نور اجرا می‌کرد. در دهه ۱۹۸۰ موسیقی نیز به برنامه‌های این فواره اضافه شده و آن را دیدنی‌تر کرد تا آن‌که سرانجام در طی برگزاری المپیک تابستانی ۱۹۹۲ که در این منطقه برگزار شد این فواره نیز تکمیل گردید. در طول اجرای نمایش‌های این فواره هزاران نفر از گردشگران در این ناحیه جمع شده و از دیدن برنامه‌های شگفت انگیز آن لذت می‌برند.

فواره ثروت، سنگاپور

معروف‌ترین فواره‌های جهان

این فواره در یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید سنگاپور به نام سان‌تک سیتی (Suntec City) قرار گرفته است. بر اساس گزارش‌های ذکر شده در کتاب گینس، این فواره بزرگ‌ترین آب‌نمای حال حاضر جهان می‌باشد. در ساعات خاصی از روز این فواره خاموش می‌شود تا مردم عادی و گردشگران به جمع آوری سکه‌های پرتاب شده به درون فواره بپردازند که این کار برای خوش شانسی صورت می‌گیرد. در طول شب علاوه بر نمایش‌های دیگر، این فواره به اجرای نمایش‌های لیزری نیز می‌پردازد. هر روز از ساعت ۸ تا ۹ شب موسیقی زنده و ارسال پیغام‌های لیزری نیز جزء برنامه‌های اختصاصی این فواره به شمار می‌آید.

فواره دوستی مردمان، مسکو، روسیه

معروف‌ترین فواره‌های جهان

این فواره در پارک دستاوردهای اقتصادی روسیه که اکنون به مرکز نمایشگاهی روسیه تبدیل شده قرار گرفته است و یکی از بخش‌های مهم و دیدنی این قسمت می‌باشد. این فواره از ۱۶ مجسمه طلا کاری‌شده تشکیل شده که یادآور اتحاد جماهیر شوروی هستند.

فواره تیوولی (Tivoli)، تیوولی، ایتالیا

معروف‌ترین فواره‌های جهان

این فواره که به نام فونتانا دل اوواتو (Fontana dell Ovato) نیز شناخته می‌شود در منطقه ویلا تیوولی قرار گرفته و از یک سری آبشارهای کوچک تخم مرغی شکلی که درون حوضچه‌هایی قرار دارند تشکیل شده که‌ در ضمن همگی در میان یک استخر زیبا قرار گرفته‌اند. گفته می‌شود که کل ویلا جزء فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. ویلا، فواره و باغ‌های سرسبز اطرافش مقصد بسیاری از کسانی است که برای یک روز استراحت از رم می‌آیند.

فواره شاه فهد، جده، عربستان سعودی

معروف‌ترین فواره‌های جهان

این فواره که به نام فواره جده نیز شهرت یافته است بلندترین فواره از نوع خود در جهان می‌باشد. فواره در ساحل جده قرار گرفته و آب را با فشار تا ارتفاع ۳۱۲ متر به هوا پرتاب می‌کند، به طوری که تا دوردست‌ها و حومه جده قابل مشاهده است. در این فواره به جای استفاده از آب تصفیه شده از آب شور دریای سرخ بهره گرفته شده است. برای چراغانی کردن این فواره در طول شب از ۵۰۰ چراغ چشمک‌زن استفاده کرده‌اند.

فواره آرچیبالد، سیدنی، استرالیا

معروف‌ترین فواره‌های جهان

این فواره که به نام فواره گرامی‌داشت آرچیبالد نیز شناخته می‌شود به عنوان عالی‌ترین فواره عمومی در استرالیا مورد توجهات بسیاری قرار دارد. از این فواره در ۱۹۳۳ و برای یادبود شرکت کشورهای استرالیا و فرانسه در جنگ جهانی اول پرده برداری شد. الهام‌بخش سازندگان این فواره در ساخت آن آثار هنری یونان و روم باستان و نیز ادبیات کلاسیک این دو کشور بوده است. در این فواره مجسمه‌ای از آپولو از جنس برنز در وسط قرار گرفته که گرداگردش را شمایل‌ها و مجسمه‌هایی از حیوانات و دیگر اسطوره‌های یونان و روم احاطه کرده‌اند.

فواره سیمسون در قصر پطرهوف، سن پطرزبورگ، روسیه

معروف‌ترین فواره‌های جهان

قصر پطرهوف شامل مجموعه‌ای از کاخ‌ها و باغ‌هایی است که به دستور پطر کبیر، تزار روسیه در سال ۱۷۱۰ بنیان نهاده شد. این قصر دارای مجموعه از فواره‌های گوناگون است که مشهورترین آن‌ها فواره سیمسون می‌باشد که در دهه ۱۷۳۰ به این نقطه اضافه شد. مجسمه طلا کاری شده‌ای که در میان فواره قرار گرفته سیمسون می‌باشد (سیمسون یا فرزند خورشید از قهرمانان یهود که در کتاب تورات به او اشاره شده است) که در حال گشودن آرواره شیری دیده می‌شود. این مجسمه به طور ضمنی به پیروزی روسیه بر سوئد در طی جنگ بزرگ شمالی اشاره دارد و به نوعی خاطره این پیروزی را گرامی می‌دارد.

فواره سواروسکی (Swarovsky)، اینسبروک، اتریش

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

این فواره در واقع دهان و سری است پوشیده از گیاهان در مقابل موزه کریستال سواروسکی کریستال‌ولتن (Kristallwelten) به معنای جهان کریستال قرار گرفته است. این فواره که به شرکت سواروسکی (دانیل سواروسکی ملقب به دانیل سوارتز بنیانگذار روش‌های نوین در تراش سنگ‌های شیشه‌ای و کریستال) تعلق دارد در مکانی که کریستال‌های ساخت این شرکت برای فروش در معرض نمایش قرار داده می‌شوند واقع شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات