آیا سامسونگ از بدنه «الماس مصنوعی» در گلکسی اس 5 استفاده خواهد کرد؟

چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
اخیرا شایعات فراوانی در مورد پرچمدار بعدی سامسونگ به گوش رسیده، اما امروز اخباری جدید در مورد ظاهر این تلفن‌هوشمند منتشر شده است که به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. براساس گزارش منتشر شده در ETNews، بخش تحقیق و توسعه‌ی کمپانی سامسونگ یک پوشش جدید برای قاب گلکسی S5 ایجاد کرده است.
تبلیغات

از این پوشش با عنوان «فناوری الماس فلزی» یاد می‌شود و شایعه شده که سامسونگ قصد درد بدنه پرچمدار بعدی خود را از جنس آن بسازد، اما این به‌معنای ایجاد یک قاب پر زرق و برق نیست و نمی‌توان با چشم غیرمسلح، پوشش مورد استفاده برای آن را تشخیص داد. براساس گزارش رسانه‌ی کره‌ای، سامسونگ با انجام واکنش‌های در حرارت و فشار بالا، کربن را تبدیل به الماس مصنوعی می‌کند. این مشخصات بسیار جالب به نظر می‌رسد، اما استفاده از این فناوری چه سودی برای کاربران خواهد داشت؟

آیا استفاده از این پوشش مقاومت تلفن‌هوشمند در برابر خراش‌ها را افزایش خواهد داد؟ آیا این پوشش در برابر ضربه مقاوم خواهد بود؟ این‌ها پرسش‌هایی است که برای پاسخ به آن‌ها زود است. حتی شاید کل این خبر نیز مانند بسیاری از شایعات دیگر برای همیشه در حد شایعه باقی بماند. در هر صورت گویا سامسونگ در حال یافتن راهی است تا با استفاده از فناوری نانو پوشش مناسبی را برای تلفن‌های هوشمند خود تولید کند. احتمالا سامسونگ از این فناوری و پوشش‌ها در گلکسی S5 استفاده نخواهد کرد. اما اقدام سامسونگ برای استفاده از چنین پوشش‌های خبر بسیار خوبی است. به نظر می‌رسد سامسونگ درصدد ساخت ابزار‌هایی است که علاوه بر مشخصات داخلی قوی، از ظاهر خوبی نیز برخوردار باشد.

اخیرا اخبار فراوانی در مورد نگرانی سامسونگ در مورد کیفیت ساخت گلکسی S5 منتشر شده بود. به‌طور قطع این شرکت پس از تجربه چند ساله از تولید تلفن‌های هوشمند مشکلاتی را در مورد کیفیت ساخت محصولات خود دارد. حال باید منتظر ماند و دید آن نسل پنجم تلفن گلکسی S این شرکت با بدنه غیر پلاستیکی عرضه خواهد شد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات