تسلط اپل بر صنعت بازی‌های تحت موبایل ادامه دارد، اما اندروید بسیار سریع حرکت می‌کند

چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۰۱:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
درست زمانی که سامسونگ با عرضه کنترل بازی جدید خود سعی در گسترش نفوذش در بازار بازی‌های موبایل دارد، یک تحقیق جدید، نشان می‌دهد که روز به روز بر تسلط این بازار توسط سیستم عامل اندروید بیشتر می‌شود، اما با این وجود هنوز اپل سهم بیشتری دارد.
تبلیغات

هرگز نمی‌توان رقیب سرسخت گوگل، یعنی اپل را در این زمینه دست کم گرفت. شاید این کمپانی یک برنامه بلند مدت برای رهبری بازار بازی‌ داشته باشد، اما بدون شک، سرعت عمل اندروید در سال جاری میلادی بسیار بهتر از رقیبش بوده است.

Distimo که یک پلتفرم تحلیل بازار است و این بررسی نیز بر اساس نتیجه گزارش این پلتفرم تهیه شده، گزارش نموده که بخش بزرگی از درآمد مربوط به بازار بازی از آیفون و آیپد تامین می‌شود. اما در ادامه همین گزارش آمده است که گوگل پلی پیشتاز در زمینه کسب درآمد از این بازار در کشورهای کره جنوبی و ژاپن، دو تا از سه بزرگ‌ترین بازارهای با رشد سریع در این زمینه می‌باشد.

این گزارش نشان می‌دهد که درآمد 200 عدد از بازی‌های برتری که برای پلتفرم iOS ساخته شده‌اند، از 15 میلیون دلار در نوامبر سال 2012 میلادی به بیش از 18 میلیون دلار در ماه نوامبر سال جاری رسیده است. این در حالی است که 200 بازی برتر پلتفرم اندروید روزانه افزون بر 12 میلیون دلار فروش می‌کنند که 3.5 میلیون دلار بیشتر از سال گذشته است.

باید اذعان کرد که بازی‌های رایگان در مقایسه با بازی‌های پولی، طرفداران بسیار بیشتری دارند. تعداد علاقه‌مندان به بازی‌های پولی در iOS از 23 درصد به کمتر از 8 درصد در فاصله ماه‌های ژانویه تا نوامبر امسال کاهش پیدا کرده است.

اما در کمال شگفتی، در گوگل پلی، بازی‌های که ابتدا بصورت رایگان ارائه شده و سپس درون بازی کاربر می‌تواند با پرداخت پول در وضعیت بهتری قرار گیرد، بیش از 98 درصد درآمد این فروشگاه را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان تا پیش از این 89 درصد بود. این یک دست‌آورد بزرگ برای گوگل محسوب می‌شود.

روزی اپل یکه تاز بازار بازی‌های مخصوص دستگاه‌های هوشمند بود اما گوگل با یک جهش هوشمندانه و البته با کمک یاران قدرتمند خود مانند سامسونگ در حال پس گرفتن جایگاهی است که روزی در اختیار اپل بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات