تعداد اپلیکیشن‌های فروشگاه ویندوزفون از مرز 200 هزار عدد عبور کرد

سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۶
مطالعه 3 دقیقه
به گفته مایکروسافت، اکنون بیش از دویست هزار اپلیکیشن در فروشگاه ویندوزفون این کمپانی قرار گرفته است. اما قبل از این‌که به این کمپانی و طرفدارانش به خاطر رشد سریع قلمرو سیستم عامل همراه ویندوزفون، تبریک بگوییم، به ذکر مواردی پیرامون این دست‌یابی ارزشمند می‌پردازیم.
تبلیغات

مایکروسافت هنوز هم با مشکلات عدیده‌ای از جمله قرار دادن اپلیکیشن‌های با کیفیت و کاربر پسند و در نهایت جلب رضایت کاربران ویندوزفون مواجه است.

خردادماه سال گذشته تعداد اپلیکیشن‌های فروشگاه ویندوزفون مایکروسافت از مرز 100 هزار عبور کرد که بدان معنی بود که هنوز توسعه دهندگان از این اکوسیستم قطع امید نکرده‌اند.

حال، «تد بریکس»، مدیر فروشگاه ویندوز مایکروسافت نقشه راه جدید مایکروسافت در این زمینه را بیان می‌کند:

با نزدیک شدن به فصل تعطیلات (عید کریسمس) و گرم شدن بازار تبلیغات، ما نیز شاهد تحولی شگرف در فروشگاه ویندوزفون هستیم و این فرصت طلایی برای ما به وجود آمده تا نبض بازار را در اختیار گیریم. روزانه بیش از 12 میلیون تراکنش صورت می‌گیرد و خبر خوب اینکه فروشگاه ویندوزفون اکنون میزبان بیش از 200 هزار اپلیکیشن است.

اما مایکروسافت همچنان دست به گریبان یکی از بزرگترین مشکلات پیش روی فروشگاه ویندوزفون خود است. سردرگمی کاربران در انتخاب بهترین اپلیکیشن.

در فروشگاه ویندوزفون نمونه‌های فراوانی از اپلیکیشن‌ها وجود دارند که توسط توسعه دهندگان ثانویه تولید شده و در فروشگاه قرار داده شده‌اند. در بسیاری از موارد، این مدل اپلیکیشن‌ها حتی بهتر از اپلیکیشن اصلی کار می‌کنند. برای فهم راحت موضوع، اپلیکیشن یوتیوب که توسط گوگل توسعه داده شده است را در نظر می‌گیریم. اکنون بسیاری از اپلیکیشن‌های مشابه یوتیوب از نظر عملکرد بسیار بهتر از اپلیکیشنی که توسط گوگل توسعه داده شده‌اند، ارایه می‌کنند و این موضوع باعث حیران ماندن کاربرانی می‌شود که مایل به استفاده از اپلیکیشنی هستند که توسط برند شناخته شده‌ای مانند گوگل و دیگران توسعه داده شده است و نه توسعه دهندگان ناشناخته.

مشکل دیگر نیز به ماهیت ویندوزفون بر می‌گردد. هیچ شکی وجود ندارد که تقریبا تمام توسعه دهندگان ابتدای امر مایل به توسعه اپلیکیشن خود برای اندروید و iOS هستند. حتی بسیاری از اپلیکیشن‌های موجود در فروشگاه ویندوزفون مدت‌ها پیش در گوگل پلی و اپ استور یافت می‌شدند. همین موضوعات باعث می‌شوند تا ویندوزفون، در اولویت آخر توسعه دهندگان و به طریقه مشابه در اولویت آخر کاربران قرار گیرد.

از نقطه نظر خود فروشگاه و طراحی آن، اوضاع کمی بدتر از این می‌شود. صفحه اصلی فروشگاه مایکروسافت مملو از آیکون‌هایی است که کوچکترین نشانه و اطلاعاتی از اپلیکیشن‌های مرتبط با آن‌ها یافت دیده نمی‌شود. حتی دسته‌بندی اپلیکیشن‌ها نیز به خوبی انجام نشده است و کاربران قادر به مشاهده وضعیتی مانند رایگان بودن آن‌ها نیستند. بله! می‌توان با کلیک کردن بر روی هر آیکون، اطلاعات مربوط به اپلیکیشن مورد نظر را پیدا کرد، اما باور کنید این کار از حوصله صبورترین انسان‌ها نیز خارج است، چه رسد به گیک‌های عجول!

بنابراین مایکروسافت باید علاوه بر افزایش تعداد اپلیکیشن های موجود در اکوسیستم خود، به فکر دسترسی آسان‌تر و دسته بندی مناسب‌تر آن‌ها باشد. البته اگر به خاطر داشته باشید، گوگل پلی یا اپ‌استور اپل نیز به مرور به تکامل رسیدند و احتمالا مایکروسافت نیز طی ماه‌های آینده، امکانات تازه‌ای را به فروشگاه ویندوز فون اضافه خواهد کرد. نظر شما در مورد آینده ویندوز فون چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات