گوگل در حال کار روی دماسنج هوشمند است

سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۱
مطالعه 1 دقیقه
گوگل دو سال پیش اعلام کرد که پروژه‌ی تحقیق و توسعه‌ی دماسنج‌های هوشمند را پایان داده است، اما به‌نظر می‌رسد مدیران گوگل تصمیم به ادامه‌ی این پروژه گرفته‌اند. براساس اطلاعات ارائه شده توسط منابعی از داخل گوگل، این شرکت در حال طراحی نمونه‌هایی از دماسنج‌ها با قابلیت اتصال به اینترنت است که کنترل دما را برای کاربران از طریق اینترنت ممکن می‌کند.
تبلیغات

براساس اطلاعات کسب شده، بخشی از این پروژه نیز توسط EnergySense در حال انجام است، همچنین سخت‌افزار مورد نیاز برای این پروژه نیز توسط تولید کننده‌ی دیگری همچون Ecobee تهیه خواهد شد. لازم به ذکر است Stuart Lombard، مدیرعامل Ecobee، اعلام کرده است که شرکت مطبوعش با گوگل همکاری نمی‌کند، اما گوگل می‌تواند از سخت‌افزار تولید شده توسط این کمپانی استفاده کند.

براساس اطلاعاتی که توسط یکی از افراد مطلع از این موضوع منتشر شده است، گوگل به هیچ‌وجه درصدد رقابت با Nest (این کمپانی یکی از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی تولید دماسنج‌ها و تجهیزات ساختمانی هوشمند است) نیست. هدف گوگل ساخت ابزار‌هایی برای استفاده‌ی بهینه‌تر از انرژی و همچنین جمع‌آوری اطلاعات برای استفاده از این داده‌ها در کاربردها و سرویس‌های دیگر است. هیچ‌یک از کارمندان گوگل برای تست این محصول جدید انتخاب نشده‌اند. از‌این‌رو زمان عرضه‌ی رسمی دماسنج هوشمند به بازار نیز مشخص نیست، پس Nest همچنان در این حوزه می‌تواند به یکه‌تازی در بازار بپردازد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات