آگوئرا آرکاس، یکی از مهندسان ارشد مایکروسافت راهی گوگل شد

دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
Blaise Aguera y Arcas یکی از مهندسان ارشد مایکروسافت در توسعه‌ی سرویس بینگ ردموندی‌ها است که در زمینه‌ی فناوری‌های تصویری نیز دستاوردهای فراوانی را در کارنامه خود دارد، از جمله‌ی این فناوری‌ها می‌توان به PhotoSynth اشازه کرد که چندی پیش طی خبری به بررسی نسل جدید آن پرداختیم و شامل ویدئویی از سخنان Aguera  نیز هست. براساس گزارشی که در نیویورک تایمز منتشر شده است، Aguera مایکروسافت را به مقصد گوگل ترک کرده است.
تبلیغات

Aguera در مایکروسافت در زمینه‌هایی همچون واقعیت مجازی، نقشه‌های بینگ، پردازش در گجت‌های پوشیدنی و رابط کاربری طبیعی به فعالیت مشغول بود. همچنین وی یکی از اصلی‌ترین متخصصان در طراحی سرویس نقشه‌ی بینگ و بینگ موبایل بوده است. او در سال 2011 به‌عنوان مهندس برجسته انتخاب شد و در حال توسعه‌ی فناوری Photosynth است که تکنولوژی جدیدی برای ثبت تصاویر پانورامای سه‌‌بعدی با استفاده از یک اپلیکیشن در ویندوزفون است.

براساس گزارش منتشر شده در نیویورک‌تایمز، Aguera مایکروسافت را ترک گفته و به همراه کوله‌بار تخصص و تجربه خود به گوگل خواهد پیوست. وی در گوگل روی یادگیری ماشین تمرکز خواهد کرد.

Aguera پس از خرید کمپانی خود توسط مایکروسافت در سال 2006، به ردموندی‌ها پیوست. وی کمپانی خود را با نام Seadragon در سال 2003 تاسیس کرده بود. Aguera در این کمپانی فعالیت‌های خود را در زمینه‌ی شبیه‌سازی آغاز کرد که بعد‌ها در رندر دیجیتالی Photosynth و قابلیت‌های زوم این فناوری به کار گزفته شد.

هرچند روزانه تعداد زیادی از کارمندان از کمپانی‌های مختلف راهی شرکت‌های دیگری می‌شوند، اما رقابت شدید بین دو غول فناوری جهان جذب نیروهای متخصص یکدیگر را تبدیل به نوعی کُری‌خوانی کرده است. پس از آن که گوگل در سال 2005، کای‌ فو‌ لی، متخصص فناوری شناسایی اصوات را که در مایکروسافت مشغول به کار بود جذب کرد، ردموندی‌ها از لی و گوگل شکایت کردند. براساس ادعای مایکروسافت، لی به قرارداد یک‌ساله‌ خود مبنی بر کار در مایکروسافت عمل نکرده و این کمپانی را به مقصد گوگل ترک کرده بود. مایکروسافت مشکلات خود را با گوگل در دسامبر سال 2005 حل و فصل کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات