ایمن‌ترین فلش مموری جهان با قفل سخت‌افزاری

یک‌شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۶
مطالعه 3 دقیقه
‫ایمن‌ترین حافظه USB جهان با قفل سخت افزاری، مانند یک گاوصندوق از اطلاعات شما محافظت می‌کند.‬‎
تبلیغات

چند سالی‌ است که با پیشرفت فناوری و دسترسی آسان به انواع اطلاعات، همه‌ی ما به نوعی با وسایل ذخیره‌سازی قابل‌حمل سر و کار داریم. به جرأت می‌توان گفت که همه‌ی ما نیز چندباری فلش مموری یا هاردهای خود را که حاوی اطلاعات ارزشمند، کم‌یاب، محرمانه و یا خصوصی‌مان بوده است گم کرده‌ایم. این که چه فرد یا افرادی به آن اطلاعات دسترسی پیدا کرده‌اند نیز خود موجب پریشانی احوالمان شده است. اما چاره کار چیست؟

رمزگذاری نرم‌افزاری فلش یا هارد، اگرچه تا حدی جلوی دسترسی غیرمجاز به فضای خصوصی افراد را می‌گیرد، اما در نهایت با چند کلک ساده یا با استفاده از نرم‌افزارهای فراوان می‌توان از سد آن‌ها نیز گذشت.

پس چاره چیست؟ آیا باید اطلاعات خود را به راحتی در معرض خطر دزدیده شدن قرار دهیم تا در اختیار افراد ناباب قرار بگیرند؟ یا راه‌حل دیگری نیز وجود دارد؟

شرکت iStorage انگلستان، راه‌‌حل سخت‌افزاری را در پیش گرفته است. این شرکت با یک نوآوری در ظاهر ساده و بدیهی، راه‌‌حل بسیار قدرتمندی را ارائه داده است. تنها و تنها با وارد کردن رمزی 7 تا 15 رقمی، توسط صفحه‌کلیدی که بر روی فلش و هارد قرار دارد، فرد می‌تواند وارد آن‌ها شده و به اطلاعات آن‌ها دسترسی داشته باشد.

اما این همه‌ی ماجرا نیست. امنیت ابزارهای این شرکت، تنها به وارد کردن رمز ختم نمی‌شود. اطلاعات، در تمام لحظات، روی این دستگاه به صورت 256 بیت رمزگذاری می‌شوند و دسترسی به آن‌ها، بدون وارد کردن رمز صحیح ممکن نیست. وارد کردن رمز نادرست، به تعداد دفعات دلخواه کاربر، باعث از بین رفتن همه‌ی اطلاعات دستگاه شده و آن‌ها را غیرقابل بازیابی می‌کند. این به آن معنی است که دستگاه در مقابل حمله‌های نرم‌افزارهای هکری نیز کوتاه نمی‌آید.

datAshur-4

نظرتان راجع به خرد کردن دستگاه و بیرون آوردن حافظه‌ی آن چیست؟ خب، شما برای این کار چند مشکل خواهید داشت. اول این که بیرون آوردن حافظه‌ی داخلی به دلیل ساختار محکم این دستگاه – ساخته شده از آلومینیوم ضخیم و اپوکسی- کار دشواری است و احتمال شکسته شدن یا صدمه دیدن دائمی حافظه بسیار زیاد است.

دوم این که حتی در صورتی که موفق به انجام این کار شوید، اطلاعات داخل حافظه رمزگذاری شده و دسترسی به آن‌ها تقریباً غیرممکن است. با آخرین فناوری روز، برای رمزگشایی کدهایی که به صورت 256 بیت رمزنگای شده‌اند، رمانی در حدود 11 سال مورد نیاز است! پس خیالتان از این نظر نیز راحت باشد.

صفحه‌کلید این دستگاه به گونه‌ای ساخته شده که عددهای آن در اثر استفاده کمرنگ نمی‌شوند و این احتمال حدس زدن رمز از روی صفحه‌کلید نیز وجود ندارد. روکش فلزی مستحکم فلش، آن را در مقابل آب و گرد و غبار نیز محافظت می‌کند. اگر فلش – همراه با روکش فلزی- به صورت اتفاقی یا حتی عمدی، داخل آب بیافتد و یا اتومبیل از روی آن رد شود، به فلش و اطلاعات داخل آن صدمه‌ای وارد نمی‌شود و شما می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

کیفیت بالای ساخت و امنیت بسیار بالای محصولات این شرکت سبب شد تا امسال-2013- در بین بیش از 500 شرکت کوچک و بزرگ و قدرتمند، به عنوان برترین محصول امنیتی فناوری اطلاعات انگلستان برگزیده شود.

این ابزار با هر نوع سیستم عامل و هر ابزاری که درگاه USB داشته باشد همخوانی دارد و نیازی به هیچ‌گونه نرم‌افزار برای کار کردن ندارد. در واقع، پس از وارد کردن رمز، این دستگاه‌ها کاملاً مانند یک فلش یا هارد معمولی عمل می‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات