چگونه فایل‌های PDF و EPUB را به اپلیکیشن Google Books در اندروید اضافه کنیم

شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۴
مطالعه 3 دقیقه
گوگل امکان انتقال فایل‌های PDF و EPUB را به سرویس گوگل بوکس فراهم کرده است.
تبلیغات

گوگل اخیرا قابلیت جدیدی را برای کاربران سیستم عامل اندروید فراهم کرده که با استفاده از آن می‌توان کتاب‌ها و جزوات الکترونیکی شخصی را از طریق دستگاه‌های اندرویدی آپلود و سپس مطالعه کرد. این، یکی از بهترین راه‌ها برای مطالعه کتاب‌هایی است که کاربران بر روی حساب کاربری خود آپلود کرده‌اند.

این قابلیت جدید علاوه بر اینکه به کاربران اجازه می‌دهد فایل‌های شخصی‌شان را از طریق دستگاه اندرویدی خود آپلود کنند، امکان دسترسی به کتاب‌های موجود در فروشگاه گوگل پلی را نیز فراهم می‌کند.

پیش از این، با استفاده از سرویس Google Books می‌توانستید تنها به منابع موجود در فروشگاه گوگل پلی دسترسی داشته باشید. هر چند که تعداد کتاب‌های رایگان موجود در این فروشگاه نیز کم نیست، اما هستند کاربرانی که مایلند کتبی که خود اقدام به تهیه آن‌ها از منابعی غیر از گوگل پلی نموده‌اند را نیز مطالعه کنند. حال به لطف بروزرسانی جدید گوگل، تمامی کاربرانی که از دستگاه‌های اندرویدی استفاده می‌کنند، می‌توانند کتاب‌هایی که تحت فرمت‌های PDF و EPUB هستند را نیز مستقیما به حساب کاربری خود آپلود کرده و از آن‌ها استفاده نمایند.

متاسفانه، تا پیش از این، قابلیت آپلود کردن کتاب‌ها تنها از طریق مرورگر میسر بود. این بدان معنی است که برای اضافه کردن کتاب‌های خود به این سرویس، می‌بایست از طریق مرورگر کامپیوتر یا دستگاه اندرویدی اقدام می‌کردید. این مشکلی بود که گوگل با سرعت تمام سعی در رفع آن داشت. حال با بروزرسانی جدیدی که گوگل بر روی اپلیکیشن Play Books خود انجام داده، قابلیت آپلود مستقیم فایل‌های مذکور از طریق این اپلیکیشن فراهم شده است. البته برای استفاده از این ویژگی، می‌بایست اپلیکیشن Play Books را به جدیدترین نسخه بروزرسانی نمود.

اگر تاکنون موفق به دریافت آخرین نسخه از این اپلیکیشن نشده‌اید، می‌توانید آن‌را از اینجا یا از طریق گوگل پلی یا مارکت‌های اندرویدی غیررسمی دریافت کنید.

پس از دانلود فایل مذکور، به پوشه دانلودهای دستگاه اندرویدی خود رفته و سپس اقدام به نصب آن نمایید. لازم به ذکر است که برای نصب این اپلیکیشن می‌بایست حتما گزینه Unknown Resources را در بخش Settings & Security دستگاه خود فعال کنید.

حال که آخرین نسخه از Play Books بر روی دستگاهتان نصب است، می‌توانید فایل‌های PDF و EPUB را مستقیما از طریق این اپلیکیشن آپلود نمایید.

gbooks2

ابتدا، فایل‌هایی که پسوند آن‌ها PDF یا EPUB است را در پوشه دانلودها و یا جی‌میل خود بیابید. پوشه دانلودها از طریق File Explorer های موجود قابل دسترسی است. این بخش در دستگاه‌های اندرویدی سامسونگ My Files نام دارد.

در مرحله بعدی، اقدام به بازکردن فایل‌ با فرمت‌های مذکور نمایید. در صفحه جدیدی که باز می‌شود، گزینه Upload to Play Books را انتخاب نمایید.

حال با خیال راحت می‌توانید منتظر آپلود شدن فایل یا فایل‌های خود به حساب کاربری خود در Play Books شوید. پس از اتمام عملیات آپلود، تمامی فایل‌های مورد نظر شما از طریق این اپلیکیشن قابل دسترسی هستند و می‌توانید با استفاده از گوشی یا تبلت اندرویدی خود اقدام به مطالعه آن‌ها کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات