پازل بیستم: آشنایی با دیگران

جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
اگر دوست دارید آخر هفته کمی فسفر بسوزانید و خود را برای کار آماده کنید، بخش «پازل» برای شماست. در بخش «پازل» معماهای متنوعی برای کاربران زومیت منتشر می‌شود. در ادامه با بــیــســتــمــیــن قسمت از سری «پــازل» همراه ما باشید.
تبلیغات

بخش «پازل» به صورت هفتـگی و در روزهای جمعه منتشر می‌شود. بیستمین قسمت از «پازل»، شامل دو بخش است: پاسخ معمای شماره نوزده و یک «پازل» جدید!

سری «پازل» صفحه دیگری نیز دارد که از طریق آن می‌توانید با ما و دوستانتان به صورت مستقیم در ارتباط باشید. در این صفحه، علاوه بر اطلاع‌رسانی‌، در مورد هر پازل راهنمایی‌هایی نیز منتشر می‌کنیم. «صفحه جدید پازل» از هم‌اکنون در دسترس شما قرار دارد.

پاسخ معمای شماره نوزده

پیش از انتشار پاسخ پازل نوزدهم، به کاربران جدید سری «پازل» خوش آمد می‌گوییم. و اما پاسخ معمای هفته گذشته.

بسیار خب! پیش از هر چیز باید اعلام کنیم که نیازی به محاسبه قطره ماه برای حل کردن پازل وجود ندارد. به عبارت دیگر، قطر ماه یک نکته گمراه کننده محسوب می‌شود.فرض می‌کنیم شعاع ماه برابر با r  است. در نتیجه طول کابل برابر است با 2×(Pi×(r-1.

فرض می‌کنیم عمق شکافی که باید ایجاد شود X متر است. پس طول کابل باید برابر با محیط دایره ایجاد شده توسط شکاف باشد. یعنی 2×(Pi×(r-1 باید با 2×(Pi×(r-X برابر باشد. با حل کردن این معادله خواهیم داشت: X = 1/2(Pi) = 0.159

یعنی عمق شکاف باید برابر با ۱۵۹ میلیمتر (تقریبا ۱۶ سانتی‌متر) باشد.

از میان کاربرانی که به «پازل نوزدهم» پاسخ صحیح داده‌اند می‌توان به خانم‌ها الهام سیاحی و آقایان سیامک آقایی، مصطفی بهرامی، مرتضی جهداسا، امیرحسین حبیب‌وند، سید سجاد حسینی، محمد حیدری، امیر خدمتی، عرفان رحیمی، کامران رضایی، علی صلاحی، حمید عیوضی، امید فره‌وش، ماهان قانع، حامد کریمی، حسین گیوی، عماد مرتضوی، سعید مددی، محمدمهدی مشتاق و سید سجاد موسوی‌نژاد سوق اشاره کرد. بر خود لازم می‌دانیم از مشارکت تمامی کاربران گرامی در سری «پازل» صمیمانه تشکر و قدردانی نماییم. توجه شما به زومیت و بخش «پازل» باعث افتخار همه ماست.

معمای شماره ۲۰: جمعه ۲۲/آذر/۱۳۹۲

(معمای منطقی؛ سطح سخت)

مهران و برادرش به یک مهمانی دعوت شده‌اند که در آن، چهار زوج برادر دیگر نیز شرکت کرده‌اند. یعنی در این جشن پنج زوج (۱۰ نفر) شرکت نموده‌اند. در ابتدای مراسم، هر فرد، با افرادی که پیش از این نمی‌شناخت آشنا شده و با آن‌ها دست داد. در پایان آشنایی و ملاقات، مهران از تک‌تک شرکت‌کنندگان سؤال کرد که با چند نفر دست داده‌اند و در کمال تعجب ۹ جواب مختلف دریافت کرد.

با توجه به متن، برادر مهران با چند نفر دست داده‌ است؟

منبع طرح معما‌های بخش «پازل» اینترنت نیست اما در دنیای اینترنت، ممکن است پاسخ هر چیزی یافت شود. پس اگر جوابی در اینترنت یافتید، به دوستانتان احترام گذاشته و آن را منتشر نکنید. علاوه بر این، از آنجا که در سری «پازل» بخش نظرات، محل تبادل نظر و راهنمایی محسوب می‌شود، جهت احترام به حقوق خود و دوستان خود از ارسال نظرات غیرمرتبط خودداری نمایید.

لطفا پاسخ‌‌های خود را تنها به ایمیل زیر ارسال نموده و از نوشتن پاسخ در بخش نظرات خودداری نمایید.

اگــر قــصــد داریــد پــاســخ‌ خــــود را ارســال کــنــیــد، لــطفــــا بــه مــوارد زیــــر تــوجــه کــنــیـــد:ایــمـــــیــــل آدرس: puzzle[at]zoomit.ir // مــــــوضــــوع (Subject) ایـــمـــیـــل: Puzzle #20در بدنه ایــمــیـــل نــیـــز علاوه بـــر پـــاســـخ مـعـــمــا، نــام و نـــام‌خــانوادگی خود را درج نمایید.

یک هفته فرصت دارید به این معما پاسخ دهید. برای بهتر شدن «پازل» نظرات و پیشنهادهای خود را درباره این بخش، حتماً با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات