نسل بعدی Photosynth چگونه خواهد بود؟
هرچند نسل اول این فناوری بسیار کاربردی و جالب بود، اما استفاده از آن آنچنان روان و راحت نیست. مایکروسافت در نسخههای بعدی فوتوسینث این مشکلات را کاهش خواهد داد، اما بازهم محدودیتهایی در کارکرد این فناوری وجود دارد که در مورد نحوهی ثبت تصاویر است.
Aguera y Arcas در این مورد چنین میگوید:
یکی از مواردی که بهعنوان نقطهی ضعف در ثبت تصاویر پانوراما وجود دارد، نقطهی اتصال تصاویر ثبت شده است که در مجموع یک تصویر پانوراما را تشکیل میدهند. درصد بالایی از کاربران در زمان ثبت تصاویر پاوراما، قادر به نگهداشتن دوربین در یک سطح صاف نبوده و از اینرو تصاویر ثبت شده با این روش همیشه کیفیت خوبی نداشته و دارای مشکلاتی هستند که استفاده از این فناوری برای ثبت تصاویر پانوراما را بسیار سخت میکند.
Auera برای رفع این مشکل، فناوری دیگری را پیشنهاد میدهد که در آن نیازی به حفظ کردن خط چرخش دوربین به صورت ثابت نیست. Aguera در این باره میگوید: ما به این نتیجه رسیدیم که بهتر است تا بهجای مبارزه با حرکات دوربین روش دیگری را بیابیم تا وابسته به وضعیت دوربین نباشد و حتی میتوان در آن از حرکات دوربین نیز نهایت استفاده را کرد.
برای ثبت تصاویر با استفاده از فوتوسینث کاربر میتواند در هر جهتی حرکت کند. ثبت تصاویر در هنگام پیادهروی برای ثبت تصاویر پیشرو، دور زدن دور سوژه برای ثبت تصاویر 360 درجه از آن یا دور زدن در جا برای ثبت تصاویر پانوراما از محیط از جمله قابلیتهای این فناوری است که به کاربران این اجازه را میدهد تا با آسودگی و بدون نگرانی از حرکات دوربین، تصاویر خود را با کیفیت بالا به ثبت برسانند. Aguera فناوری استفاده شده در روش جدید را اینگونه توصیف میکند:
با استفاده از حرکات دوربین میتوان اطلاعات خوبی از محیط اطراف سوژه دریافت کرد که از آن برای بازسازی تصاویر ثبت شده در حالت سهبعدی استفاده میشود. بهجای ثبت چند تصویر و اتصال آن بههم که روش بهکاربرده شده در ثبت تصاویر پانوراما است، میتوان این تصاویر را بدون اتصال به یکدیگر باقی گذاشت و با بازسازی نقاط ثبت شده و شبیهسازی آنها، تصاویر بهتری شبیهسازی کرد.
نظرات