گیگابایت مادربورد Z87X-UD7 TH را با پورت Thunderbolt 2‌ معرفی نمود

شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۰۲:۱۰
مطالعه 5 دقیقه
گیگابایت، یکی از شرکت‌های فعال در عرصه سخت افزار کامپیوتر، از دریافت مجوز استفاده از تکنولوژی‌های ThunderBolt 2 در سری جدید مادربوردهای خود خبر داد. با ادامه مطلب همراه باشید تا علاوه بر معرفی جامع قابلیت‌های این مادربورد بگوییم که پورت‌های Thunderbolt 2 که توسط اینتل به بازار معرفی شده است چیست و چگونه قرار است انتقال اطلاعات در کامپیوتر شما را زیر و رو کند.
تبلیغات

 مادربورد جدید گیگابایت که مجوز استفاده از این تکنولوژی در آن‌ها توسط اینتل صادر شده است،  GIGABYTE Z87X-UD7 TH نام دارد و از آن با نام رمز Falcon Ridge یاد می‌شود. در این مادربورد قرار است از پورت دوگانه ThunderBolt‌ که ظرفیت انتقال اطلاعات را تا 20 گیگابایت بر ثانیه در هر دو کانال و به صورت همزمان افزایش می‌دهد، استفاده شود. 

اما این پورت‌های دوگانه با این همه قدرت و سرعت چه تاثیری در کارکرد مادربورد شما دارند؟‌ بیایید تا به مرور این کاربردها در پردازش‌های کامپیوتری بپردازیم:

Dual Thunderbolt 2

تاندربولت 2 بر اساس طراحی موفق مدل پیشین خود، پدیدار شده است. در مدل جدید کنترلر تاندربولت، با جمع کردن کانال‌ها و ایجاد یک کانال واحد با پهنای باند بیشتر، سرعت انتقال داده‌ها به صورت چشمگیری افزایش یافته است که در مقایسه با 10 گیگابایت بر ثانیه در مدل قبلی،‌ تغییر قابل توجهی در کارآیی آن ایجاد شده است. 

این موضوع امکان انتقال اطلاعات با سرعت بسیار بالا از دستگاه‌های ذخیره اطلاعات با قدرت بالا را فراهم می‌آورد. همچنین امکان پشتیبانی از 12 دستگاه  و سه صفحه نمایش به صورت همزمان گویای قابلیت‌های خارق‌العاده این پورت در عملکرد مادربوردهاست.

پشتیبانی از ویدیو 4K

در مشخصات اصلی تاندربولت 2  پشتیبانی از پورت صفحه‌نمایش‌ 1.2 به چشم می‌خورد  که این قابلیت سبب می‌شود تا امکان انتقال یک ویدیو با رزولوشن 4k و استریم همزمان آن بر روی یک صفحه‌نمایش 4k وجود داشته باشد که برای کسانی که به رزولوشن‌های 4K نیاز دارند، امری حیاتی است.

GIGABYTE Z87X-UD7 TH

پشتیبانی از نسل چهارم پردازشگرهای اینتل و وجود تکنولوژی و قابلیت‌های به روز در مادربورد جدید گیگابایت،‌ این مدل را به یکی از پرچمداران اصلی سری 8 این شرکت تبدیل می‌کند.

9351 big

پشتیبانی از حداکثر 4-way SLI  و گرافیک Crossfire که با یک 16 Phase Digital VRM خارق العاده برای پردازشگر و حافظه ترکیب شده است، انعطاف فوق‌العاده‌ای را به مادربورد تازه گیگابایت برای استفاده از قدرتمندترین محصولات بازار بر روی آن بخشیده است. ویژگی‌های آنبورد مادربورد،  امکانات اورکلاکینگ بسیار بیشتری را بر روی پردازشگر نسل چهارمی اینتل فراهم کرده است. رابط کاربری به روز شده و تازه GIGABYTE  در DualBIOS نیز سبب شده تا به راحتی و به صورت زنده بتوانید از فرآیند اورکلاکینگ و تنظیمات کارآیی سیستم بهره‌مند باشید.

تکنولوژی GIGABYTE Ultra Durable 5 Plus

مادربورد جدید گیگابایت همچنین از تکنولوژی Ultra Durable 5 Plus نیز بهره می‌برد که به کمک آن با انتخاب اجزا و قابلیت‌ها امکان استفاده از کارآیی قوق‌العاده و بی نظیر به همراه اجرای قدرتمند و موثر فرامین وجود دارد و موجب افزایش طول عمر مادربورد نیز می‌گردد.

GIGABYTE UEFI DualBIOS  به همراه حالت داشبورد

آنچه که از BIOS سیستم خود می‌بینید را با کمک GIGABYTE UEFI DualBIOS به ظاهر دلخواه خود آماده کنید. قابلیتی که به شما امکان تغییر در رابط کاربری BIOS به صورت دلخواه و با قابلیت‌های اورکلاکینگ و کارآیی سیستم به صورت زنده و Real-Time می‌دهد. همچنین کنترل با ماوس و میانبرهای کیبورد در این برنامه قابلیت کنترل آسان و سریع آن را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. همچنین داشبورد جدید به کار گرفته شده در آن نیز امکان کنترل و دسترسی به تمامی چیزهایی که به مادربورد مرتبط است از جمله پردازشگر، کارت گرافیک و کلاک حافظه، دماها و ولتاژها را به وجود می‌آورد. 

اپلیکیشن‌ GIGABYTE EasyTune

این قابلیت نیز در رابط کاربری مشابه برنامه‌های ویندوز و بدون نیاز به نصب برنامه‌ای جانبی، امکان تنظیم سیستم‌ و تغییر در کلاک حافظه و ولتاژها را در کنار نمایش اطلاعات کلی از این اجزا در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

پشتبانی از Wi-Fi / Bluetooth

با کمک کارت جداگانه‌ای که در مادربورد برای استفاده از آخرین گیرنده‌های وای فای 802.11ac و بلوتوث نسخه چهار استفاده شده است، خیالتان از بابت انتقال اطلاعات در این مادربورد راحت خواهد بود.

Durable Black Solid Capacitors

گیگابایت از بهترین خازن‌ها با حالت جامد در تولید این مادربورد بهره برده است که برای کار در شرایط سنگین و در مدت طولانی بهینه و تولید شده‌اند. این موضوع سبب آسودگی خاطر برای کاربرانی که می‌خواهند از سیستمشان کارهای سخت و سنگین بکشند به وجود می‌آورد تا از پایداری و اطمینان سیستمشان آسوده باشند.

کنترل هواکش حرفه‌ای

9352 big

در سری هشت مادربوردهای گیگابایت، ۹ مکان استراتژیک جهت اتصال هواکش‌ها انتخاب شده است، که یکی از آن‌ها متصل به CPU می‌باشد و در آن از یک پمپ آب جهت استفاده در پردازش‌های سریع استفاده می‌شود. همچنین اپلیکیشن EasyTune نیز امکان کنترل فن‌ها و هواکش‌ها با جریان هوای منحصر به فرد که توسط کنترل‌کننده‌ها دیجیتالی فراهم شده است، پدید می‌آورد.

GIGABYTE On/Off Charge 2

این تکنولوژی نیز با قابلیت‌های وسیع‌تر و پیشرفته‌تر در مادربوردهای سری 8 به کار رفته‌اند که سبب می‌شوند بتوانید دستگاه‌های اندرویدی و iOS‌ خود را از طریق پورت USB با سرعت بالا و حتی در زمانی که دستگاه خاموش است، شارژ کنید>

Gaming Headphone Amplifier

 مادربورد گیگابایت از یک تقویت کننده هدفون بهره می‌برد که امکان بارگذاری بیش از 600 اهم را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا با استفاده از هدفون‌ها‌ی حرفه‌ای بتوانند از کیفیت صدای صاف و بدون خش بهره‌مند شود. با پهنای باند بالا، نویز اندک و Distortion اندک، سری 8 مادربوردهای گیگابایت امکانات ایده‌آلی برای گیمرها و کسانی که به حرفه موسیقی مشغول هستند، پدید می‌آورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات