سونی از حافظه فلش دو منظوره برای ابزارهای اندرویدی پرده برداشت

جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
حافظه جدید سونی دارای دو کانکتور مختلف است. یک سر آن کانکتور USB 2.0 است که به انواع ابزارهای مختلف و کامپیوترهای شخصی متصل می‌شود و سر دیگر آن کانکتور microUSB است که به ابزارهای موبایل متصل شده و حافظه ذخیره سازی دستگاه را افزایش می‌دهد.
تبلیغات

بسیاری از تلفن‌ها و تبلت‌های اندرویدی بازار فاقد درگاه microSD جهت اتصال کارت حافظه و افزایش فضای ذخیره سازی هستند، حال سونی با ارائه حافظه‌های سری SA خود که در قالب یک حافظه فلش کوچک ارائه می‌شوند، سعی نموده تا این مشکل را حل کند. این حافظه به درگاه میکرو USB تلفن یا تبلت متصل شده و از آنجایی که اندروید به خوبی از حافظه‌های خارجی پشتیبانی می‌کند، فضای ذخیره سازی مطلوبی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

از طریق این حافظه اشتراک گذاری اطلاعات حجیم بین ابزارهای اندرویدی نیز ساده‌تر می‌شود، چرا که کاربر به سادگی می‌تواند تعداد زیادی از تصاویر یا ویدیو‌های موجود بر روی ابزار اندرویدی خود را بر روی حافظه فلش کپی نموده و در اختیار شخص دیگری قرار دهد تا او نیز حافظه را مستقیما به تلفن خود متصل نموده و به اطلاعات دسترسی داشته باشد.

حافظه‌های دو کاره جدید سونی در ظرفیت‌های 8 یا 16 یا 32 گیگابایت روانه بازار می‌شوند. سونی همچنین یک نرم افزار مدیریت فایل را نیز بصورت مجانی در گوگل پلی قرار داده است تا کاربر از طریق آن کنترل بهتری بر اطلاعات موجود در حافظه فلش داشته باشد. این نرم افزار بر روی ابزارهای مجهز به اندروید 4.0.3 به بالا قابل نصب است.

لازم است بدانید که این نوع حافظه تنها بر روی ابزارهای که از OTG یا USB On the Go پشتیبانی می‌کنند، قابل استفاده است. خوشبختانه اغلب ابزارهای اندرویدی که طی یکی دو سال اخیر روانه بازار شده‌اند از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند و به این ترتیب می‌توان حافظه فلش را بصورت مستقیم به درگاه میکرو USB آن‌ها متصل کرد و از آن بهره برد.

حافظه‌های سری SA سونی از ماه آینده و با قیمت 20 دلار برای مدل 8 گیگابایت، 30 دلار برای مدل 16 گیگابایت و 63 دلار برای مدل 32 گیگابایت عرضه خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات