طرح مفهومی اتوبوس Willie، نمای شهرهای آینده را دست‌خوش تغییر خواهد کرد

جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۵
مطالعه 1 دقیقه
طرح‌های مفهومی همواره به زیرپا گذاشتن قواعد و قوانین زندگی روزمره مشهورند. بسیاری از این طرح‌ها، در عین حال که زیبا و جذاب به نظر می‌رسند، قابلیت ورود به زندگی واقعی را نیز دارند. در ادامه به بررسی یکی از همین طرح‌ها می‌پردازیم که در عین زیبایی، پتانسیل واقعی شدن را نیز دارد.
تبلیغات

اگر، فکر می‌کنید که طرح‌های مفهومی تنها به گوشی‌های هوشمند و خودروهای لوکس خلاصه می‌شوند، سخت در اشتباه هستید؛ زیرا «تد اورلوفسکی» با انتشار تصاویر مربوط به اتوبوس مفهومی خود، نظر مثبت بسیاری از کارشناسان را به خود معطوف کرده است. این اتوبوس جالب، در صورت تولید انبوه، توانایی تغییر جلوه شهرها را دارد.

این اتوبوس، از یک لایه شیشه‌ای در قسمت بیرونی برخودار است که علاوه بر ایفای نقش پنجره برای مسافران، توانایی پخش تبلیغات پویا را نیز دارد.

این قابلیت به شرکت‌های اتوبوس‌رانی، امکان نمایش تبلیغات مورد نظر خود را در هر زمان و مکان خاصی می‌دهد تا از این طریق، علاوه بر کسب درآمد، به زیباسازی شهر نیز کمک کنند.

هر چند که به نظر می‌رسد تا مرحله ساخت نمونه اولیه و در ادامه، تولید انبوه این طرح مفهومی راه درازی در پیش است، اما در صورت نهایی شدن آن و تردد چنین وسایل حمل و نقلی در سطح شهرها، قطعا با منظره جدیدی از شهرهایی که پیش از این در ذهن داشتیم، مواجه خواهیم شد.

نظر شما در مورد این طرح چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات