گوگل اپلیکیشن گالری را از اندروید حذف کرد تا از Photo استفاده کنیم‎

پنج‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
گوگل نکسوس 5 را به‌همراه اندروید‌کیت‌کت به بازار عرضه کرد که با بهبودها و تغییرات فراوانی همراه بود. یکی از این تغییرات اپلیکیشن قدرتمند و بروز شده‌ی گالری بود که برای ویرایش تصاویر در اندروید به‌کار برده می‌شد. اما گوگل در بروزرسانی‌های اندروید کیت‌کت، این اپلیکیشن را حذف کرد. هدف گوگل از این اقدام چیست؟
تبلیغات

برای اولین بار، اندروید دارای دو اپلیکیشن برای مشاهده و دسته بندی تصاویر بود که شامل اپلیکیشن گالری و همچنین اپلیکیشن فوتو برای گوگل‌پلاس می‌شد. اپلیکیشن فوتو نیز دارای امکاناتی برای ویرایش تصاویر است اما تفاوت‌های فاحشی بین آن و اپلیکیشن گالری وجود دارد.

نکته‌ی جالب در مورد ابزار‌هایی که از اندروید کیت‌کت استفاده می‌کنند، عدم وجود اپلیکیشن گالری در ال‌جی جی‌پد 8.3 با اندروید خالص و سونی اکسپریا Z الترا با اندروید خالص است که با استفاده از آخرین نسخه‌ی این سیستم‌عامل به بازار عرضه شده‌اند. تنها راه برای دسترسی به تصاویر در این ابزار‌ها استفاده از اپلیکیشن فوتو است.

چرا گوگل با تمام وقت، هزینه و زحماتی که برای توسعه‌ی اپلیکیشن گالری گرفته بود، پس از مدت کوتاهی آن را از اندروید حذف کرد؟ شاید گوگل در نظر دارد تا امکانات اپلیکیشن گالری از طریق یک بروزرسانی جامع و تغییرات گسترده به فوتو اضافه کند.

مطمئنا گوگل برنامه‌هایی را برای اپلیکیشن فوتو خود در نظر دارد، اما هم‌اکنون کاربران ابزار‌های اندرویدی که از اندروید خالص استفاده می‌کنند، از قابلیت‌هایی که اپلیکیشن گالری در اختیار آن‌ها قرار می‌داد، محروم شده‌اند. هرچند با وجود نبود این اپلیکیشن می‌توان جای خالی آن را با استفاده از اپلیکیشن Snapseed گوگل پر کرد.

نظر شما در این مورد چیست؟ چرا گوگل اپلیکیشن گالری را از اندروید حذف کرده است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات