گزارش تکمیلی نمایشگاه الکامپ 2013

پنج‌شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۹
مطالعه 11 دقیقه
نمایشگاه الکامپ 2013 به‌طور رسمی به کار خود پایان داد. طی این چند روز با گزارش‌های اختصاصی زومیت از غرفه‌های مختلفی که با دست پر به میدان آمده بودند، همراه شدید.
تبلیغات

در این گزارش قصد داریم تا از سایر شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه نیز غافل نشده و یک گزارش مختصر از مهم‌ترین غرفه‌های نوزدهمین نمایشگاه الکترونیک و کامپیوتر را به شما زومیتی‌های عزیز ارائه کنیم. الکامپ 2013 با آنچه در سال گذشته از آن شاهد بودیم، تفاوت‌های آشکاری داشت. با وجود ایرادات و انتقادات بسیاری (چه در زمینه کیفیت محتوایی و چه در زمینه نحوه اجرا و تدارکات) که به این نمایشگاه وارد است، اما اگر بخواهیم یک ارزیابی کیفی از نحوه عملکرد نمایشگاه داشته باشیم، باید بگوییم که نسبت به سال گذشته شاهد پیشرفت چشمگیری بودیم.

elecomp-2013-begin

آواژنگ

شاید بتوان مهم‌ترین سالن نمایشگاه امسال را سالن 38 معرفی کرد که بسیاری از شرکت‌ با دستی پر در آن حضور داشتند. آواژنگ با گستره وسیعی از مادربردهای گیگابایت، ماوس و کیبوردهای لاجیتک و چندین بخش جذاب از جمله شبیه‌ساز خودرو، سینمای چندبعدی و بخشی که در آن سعی می‌شد تا سرعت پردازنده تا حداکثر میزان ممکن اورکلاک گردد، به میدان آمده بود و به یکی از جذاب‌ترین و شلوغ‌ترین غرفه‌های امسال تبدیل شده بود. گزارش کامل از غرفه آواژنگ ...

avajang elecomp 2013 zoomit 01

مادیران

مادیران نیز تنوع وسیعی از محصولات جدید را به نمایشگاه آورده بود تا علاقه‌مندان تکنولوژی بتوانند از نزدیک، کار با آن‌ها را تجربه کنند. مهم‌ترین محصولات حاضر در غرفه مادیران شامل دامنه وسیعی از تلویزیون‌های شارپ و X-Vision، لپ‌تاپ‌ها و اولترابوک‌های ایسر، ویدئوپروژکتورهای اوپتوما و تبلت‌های متنوع ایسر، لنوو و X-Vision بودند. تبلت‌های X-Vision که به‌تازگی وارد بازار شده‌اند، دارای تنوع بالایی بوده و برخی از آن‌ها از سخت‌افزار قدرتمندی بهره می‌بردند. گزارش کامل از غرفه مادیران ...

Maadiran Elecomp 2013 01 Zoomit

هماهنگ

هماهنگ نیز با تمام قدرت در الکامپ 2013 حاضر شد. رونمایی از تبلت گلکسی نوت 10.1 سری 2014 سامسونگ به همراه ساعت هوشمند Galaxy Gear جذاب‌ترین و شلوغ‌ترین بخش غرفه هماهنگ بود. گوشی‌های فوق مقاوم CAT، تبلت‌ سامسونگ که مخصوص کودکان ساخته شده و البته اولترابوک‌ها و تبلت‌های لنوو نیز مهم‌ترین محصولاتی بودند که در غرفه هماهنگ به معرض نمایش درآمده بودند. گزارش کامل از غرفه هماهنگ ...

hamahang elecom 2013 zoomit 12

گرین

گرین اخیراً وارد بازار تبلت شد و چند تبلت اندرویدی و یک تبلت ویندوزی را روانه بازار کشور کرد. تبلت‌های این شرکت با نام برند iGreen شناخته می‌شود. این شرکت در الکامپ 2013 از نمونه اولیه دو تبلت جدید خود که قرار است به‌زودی وارد بازار کشور شوند، رونمایی کرد. گرین همچنین یک ابرکامپیوتر مخصوص بازی را به نمایشگاه آورده بود تا کاربران بتوانند لذت بازی با یک ابرکامپیوتر واقعی را تجربه کنند. سایر تجهیزات سخت‌افزاری از جمله کیبورد و ماوس و انواع کولرهای حرفه‌ای و کیس‌ها و پاورهای معروف این کمپانی نیز درمعرض دید بازدیدکنندگان حاضر بودند. گزارش کامل از غرفه گرین ...

Green Elecomp 2013 Zoomit 21

بهین تکنولوژی

بهین واردکننده و توزیع کننده محصولات فوجیتسو در کشور است. این شرکت نیز در سالن 38 نمایشگاه الکامپ غرفه داشت و لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای رومیزی فوجیتسو را به نمایش عموم در آورد:

behin 01
behin 02 elecomp

داده‌پرداز رایانه متین

شرکت داده‌پرداز رایانه متین نیز یکی از غرفه‌های پربازدید را به خود اختصاص داده بود.‍ عمده محصولات این شرکت شامل انواع حافظه‌های RAM، هارد درایوهای خارجی و رنج بسیار وسیعی از فلش مموری‌های Apacer بود. اما شلوغ‌ترین بخش غرفه، قسمتی بود که برخی از انواع تبلت‌های ایسوس به نمایش گذاشه شده بود و کاربران می‌توانستند با آن‌ها کار کنند. این محصولان شامل فون‌پد 7 (که پیش‌تر در زومیت به بررسی کامل آن پرداختیم) و دو محصول جدید دیگر بود که به گفته مسئولان این غرفه به‌زودی راهی بازار خواهند شد. یکی از آن‌ها فبلت 6 اینچی Fonepad Note FHD6 و دیگری تبلت 10.1 اینچی اندرویدی MeMo Pad FHD 10 بود.

elecomp-2013-matin

دلسا

دلسا واردکننده تجهیزات زایکسل، اچ‌پی و سیکسو حضور پر رنگی را در نمایشگاه الکامپ امسال داشت و علاوه بر نمایش محصولات مختلف مرتبط با شبکه، جلسات مختلفی را برای معرفی محصولات خود برگزار کرد. گزارش تصویری زومیت از غرفه دلسا ...

zyxel elecomp 2013 zoomit 15

METEM.F

شرکت METEM.F غرفه نسبتاً بزرگی از نمایشگاه را به خود اختصاص داده بود. این کمپانی که گارانتی رسمی مودم‌های TP-Link در ایران محسوب می‌شود، انواع مودم‌های جدید این کمپانی را به نمایش گذاشته بود.

elecomp-2013-metemf-1

همچنین بخش مجزایی از غرفه را به محصولات Genius، شامل اسپیکر، انواع کنترلرهای بازی، ماوس و کیبورد و کول‌پدهای این کمپانی اختصاص داده بود که مورد توجه علاقه‌مندان قرار گرفته بود.

elecomp-2013-metemf-2

TouchMate

تاچ‌میت، تولیدکننده تبلت‌ها اندرویدی، در غرفه خود یک تلفن هوشمند و دو تبلت را به معرض نمایش گذاشته بود.

elecomp-2013-touchmate-1
elecomp-2013-touchmate-2

رای‌بین

رای‌بین با انبوهی از مدل‌های متنوع فلش مموری و انواع حافظه‌های axpro توانسته بود جمعیت زیادی را به سمت غرفه خود سرازیر کند.

elecomp-2013-raybin

Transcend

غرفه ترنسند دقیقاً روبروی غرفه داده‌پرداز رایانه متین واقع شده بود. به همین دلیل بخشی از سالن 38 به بهشتی برای علاقه‌مندان به انواع حافظه تبدیل شده بود.

elecomp-2013-transcend-1

تنوع بسیار بالایی از مدل‌های فلش مموری از مدل‌های ساده تا فانتزی تا لوکس در این غرفه وجود داشتند. همچنین هارد درایوها و کارت‌خوات‌ها و پلیرهای ترنسند نیز در بخش جداگانه قابل رؤیت بودند.

elecomp-2013-transcend-2

Personage و پرینتر سه‌بعدی

پرسوناژ یک کمپانی فعال در زمینه تجهیزات صنعتی برش و CNC و البته اخیراً پرینت سه‌بعدی است. معمولاً سازمان‌ها و شرکت‌های صنعتی در الکامپ غرفه‌های شلوغی ندارند، چراکه مخاطبان خاص خود را دارند. اما پرسوناژ به خاطر پرینتر سه‌بعدی که به نمایشگاه آورده بود به یکی از شلوغ‌ترین غرفه‌ها تبدیل شده بود.

elecomp-2013-3d-printer

شهرداری

شهرداری تهران با انواع اپلیکیشن‌های تحت وب و همراه یک غرفه پرطرفدار را به خود اختصاص داده بود. پیش‌نمایش قابلیت Street View که به‌زودی به نسخه تحت وب نقشه تهران اضافه می‌شود، جذاب‌ترین بخش این غرفه بود. به‌علاوه چندین اپلیکیشن همراه و تحت وب برای اطلاعات شهری و عبور و مرور عمومی نیز به نمایش گذاشته شده بودند. گزارش کامل از غرفه شهرداری ...

tehran-municipality-5

مبین‌نت

مبین‌نت دو غرفه در دو سالن مجزا را به خود اختصاص داده بود و در آن‌ها به معرفی سرویس‌های وایمکس و تعرفه‌های آن می‌پرداخت.

elecomp-2013-mobinnet

همراه اول

قدیمی‌ترین اپراتور مخابراتی کشور با نام «آشنای اول» در نمایشگاه حاضر شده و انواع سرویس‌های خود را به بازدیدکنندگان معرفی می‌نمود. در روز آخر نمایشگاه مجری قدیمی صداوسیما، آقای شهریاری نیز در این غرفه حاضر شد و سرویس‌های این اپراتور را به بازدیدکنندگان معرفی نمود.

elecomp-2013-hamrahaval

رایتل

رایتل، تنها اپراتور ارائه‌دهنده نسل سوم ارتباطات در روز آخر نمایشگاه به شلوغ‌ترین غرفه تبدیل شده بود. غرفه واقع در سالن 7 این شرکت به بازدیدکنندگان به نوبت سیم‌کارت اعتباری رایگان و بن تخفیف برای سیم‌کارت‌های دائمی را ارائه می‌داد.

elecomp-2013-rightel-1

به دلیل ازدحام جمعیت ما مجبور شدیم برای تهیه گزارش به غرفه دیگر این اپراتور در سالن 38 برویم! در این غرفه رایتل ضمن معرفی سرویس‌های اصلی چند تلفن هوشمند مجهز به سیم‌کارت رایتل را نیز دراختیار بازدیدکنندگان قرار داده بود تا بتوانند عملا سرعت اینترنت را آزمایش کنند.

elecomp-2013-rightel-2

ایرانسل

ایرانسل در نمایشگاه امسال، نسبت به سال گذشته فروغ کمتری داشت و به معرفی سرویس‌های قبلی و البته سرویس جدید شارژ اعتبار *7# بسنده کرده بود.

elecomp-2013-irancell-1

اما این اپراتور، بخش عمده‌ای از غرفه خود را به شرکت‌های همکار خود که در زمینه ارائه راهکارهای سازمانی فعالیت می‌کنند اختصاص داده بود. یکی از این راهکارها مربوط به سیستمی مبتنی بر GPS بود که در خودرو ادارات تعبیه می‌شد و این امکان را ارائه می‌کرد که بتوان تمام خودروهای تجهیز شده را به همراه اطلاعات مربوط به سرعت خودرو، ردیابی نمود.

elecomp-2013-irancell-2

یکی دیگر از سرویس‌های ارائه شده توسط ایرانسل مربوط به حوزه مدیریت صنعتی بود. در این راهکار ترکیب اسکادا و اتوماسیون صنعتی برای مدیریت و کنترل از راه دور روی بستر GPRS توسط سرویس‌های اختصاصی APN در صنایع مختلف مانند نفت و گاز، خودروسازی و اتوماسیون کارخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت.

پرداخت الکترونیک سامان

شرکت پرداخت الکترونیک سامان نیز به معرفی سرویس‌های پرداخت دیجیتال مثل *724# و... می‌پرداخت.

elecomp-2013-samanpardakht

در مجموع می‌توان گفت که نوزدهمین نمایشگاه الکترونیک و کامپیوتر نسبت به سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشت. الکامپ 2013 هم مورد استقبال شرکت‌ها و هم بازدیدکنندگان قرار گرفته بود. همچنین کیفیت حضور شرکت‌ها نیز بسیار بهتر از قبل بود. در میان شرکت‌های بزرگ، غیبت فراسو باعث تعجب همگان شده بود، اما شرکت‌هایی چون مادیران، آواژنگ، گرین و... با دستی پر به نمایشگاه آمده بودند و مشخص بود که به اهمیت حضور پررنگ‌تر و باکیفیت‌تر در الکامپ پی برده بودند.

elecomp-2013-end

شاید بتوان از کوتاه بودن زمان نمایشگاه گلایه کرد و به کاستی‌هایی که در نحوه اجرا و تدارکات آن وجود داشت انتقاد کرد. همچنین انتظار می‌رود که دولتی‌ها حضور پررنگ‌تر و بهتری در این نمایشگاه داشته باشند. اما در مجموع می‌توانیم امیدوار باشیم که در صورتی ادامه این روند صعودی، در سال‌های آینده الکامپ به نمایشگاهی شایسته‌تر با جایگاهی معتبرتر بدل گردد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات