هدف مایکروسافت در ویندوز 8.2 جلب نظر کاربران PC است

چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
اواخر آبان‌ماه خبری در مورد انتشار ویندوز 8.2  منتشر شد. امروز نیز اطلاعات جدیدی در باره نسخه بعدی سیستم عامل مایکروسافت بدست آمده که نشان می‌دهد، این کمپانی قصد دارد تا کلید استارت را دوباره با ویژگی‌های سنتی آن،  به ویندوز 8.2 بازگرداند.
تبلیغات

این تغییر برای جلب رضایت کاربرانی است که با حذف این کلید از  ویندوز با آن احساس غربت کرده و انتقاداتی را به مایکروسافت وارد نمودند. پل‌ثورات از Windows IT Pro مقاله‌ای را به رشته‌ی تحریر در آورده است که در آن به بررسی جزئیات بیشتری از ویندوز 8.2 و تغییرات اعمال شده در آن پرداخته است.

براساس این گزاراش، تغییرات در حال انجام دامنه‌ی وسیع‌تری را شامل شده و تنها به بازگردان کلید استارت به حالت سنتی آن اکتفا نکرده است. سیاست در پیش گرفته شده توسط مایکروسافت می‌تواند وجهه‌ی این شرکت در میان کاربران را ترمیم کند.

تیم توسعه‌ی سیستم‌عامل ویندوز در ماه‌های اخیر تمام تمرکز خود را برای بازبینی سیستم‌عامل مایکروسافت قرار داده‌اند. این تیم مسئول بازبینی نقاط ضعف و مواردی هستند که موجب عدم توفیق ویندور 8 در میان کاربران ویندوز شده است. نقطه‌ی ضعف ویندوز 8 مایکروسافت تعبیه امکانات و ویژگی‌های جدید برای استفاده در ابزار‌های قابل حمل نیست، بلکه مشکلی که منجر به عدم استقبال از آن شد، عدم پوشش نیازهای 1.5 میلیون کاربری بود که ویندوز مایکروسافت را در PC مورد استفاده قرار می‌دادند. مشکل ویندوز تعبیه امکاناتی در ویندوز 8 بود که شاید برای ابزارهای قابل حمل بسیار کاربردی و مناسب می‌نمود، اما این ویژگی‌ها تجربه‌ی نامناسبی را در کار با پی‌سی‌ها برای کاربران رقم می‌زد.

نسخه‌ی جدید ویندوز مایکروسافت طرفداران ویندوز را به دو دسته تقسیم کرد و تغییرات اعمال شده در رابط گرافیکی آن برخی از کاربران را به طرفداران دو آتشه‌ی آن تبدیل کرد، هرچند در نقطه‌ی مقابل کاربران سنتی ویندوز هیچ‌یک از تغییرات ایجاد شده را نمی‌پسندیدند. مایکروسافت در ویندوز 8.1 سعی در بازگرداندن برخی ویژگی‌ها و قابلیت‌های نسخه‌های پیشین ویندوز داشته است، حال به‌نظر می‌رسد، این کمپانی در نظر دارد بیش از پیش این تغییرات را در ویندوز 8.2 به انجام برساند. ویندوز 8.2 که ظاهرا دامنه‌ی تغییرات در آن بسیار بیشتر از ویندوز 8.1 خواهد بود، در سال 2014 میلادی به بازار عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات