با میانبرهای صفحه کلید در گوگل پلاس آشنا شوید

چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
اغلب زمانی که از سرویس یا برنامه خاصی به صورت مداوم استفاده می‌کنیم، میانبر‌های صفحه کلید نسبت به روش‌های دیگر سریع‌تر، موثر‌تر و قابل دسترس‌‌تر هستند. حالا ما هم در راستای همین موضوع می‌خواهیم با استفاده از لیستی که در ادامه مطلب ارائه می‌شود، روشی را برای دسترسی ساده به بخش اطلاع‌رسانی‌های گوگل پلاس آموزش دهیم. با ما برای دیدن میانبرهای گوگل پلاس همراه باشید.
تبلیغات

استفاده از صفحه کلید و به حداقل رساندن استفاده از ماوس، نه تنها وجهه استفاده شما را حرفه‌ای می‌کند، بلکه سرعت استفاده شما از یک سرویس یا برنامه را نیز بالا می‌برد. گوگل پلاس نیز از این قاعده مستثنا نیست. میانبر‌های صفحه کلید به شما اجازه سریع‌ترین دسترسی ممکن به مطالب گوگل پلاس را می‌دهد. بدین ترتیب دیگر نیازی نیست  تا مچ دستتان را بالا پایین ببرید و با بالا کشیدن ماوس به دنبال مطالب جدید باشید. این میانبرها همچنین بسیار سریع‌تر هستند و به راحتی جدیدترین مطالب را به شما نشان می‌دهند. در حالی که اگر بخواهید بدون این میانبرها جدیدترین مطالب را ببینید،  باید از نصف مطالب دیده شده عبور کنید تا به پست‌های جدید برسید. 

میانبر‌های صفحه کلید:

  • کلید‌های جهت بالا و پایین : این کلید‌ها به شما اجازه مرور کردن لیست اطلاع‌رسانی‌ها را می‌دهد. اطلاع‌رسانی‌های فعال با یک خط آبی‌رنگ باریک در قسمت سمت راست آن مشخص شده است.
  • حرکت کردن به سمت پایین با استفاده از کلید جهت پایین و سپس زدن دکمه Enter: این حرکت‌ها اطلاع‌رسانی‌های خوانده شده گذشته را به شما نشان می‌دهند.
  • Enter و حرف O: استفاده از هر دو کلید، نوتیفیکیشن انتخاب شده را باز می‌کند.
  • کلید‌های جهت چپ و راست: با زدن این کلیدها به ترتیب نوتیفیکیشن قبلی یا بعدی باز خواهد شد. برای استفاده از این میانبر‌ها باید همواره یک نوتیفیکیشن باز شده داشته باشید.
  • D: اعلانیه‌ای که در حال حاضر انتخاب کردید را به‌عنوان یک اعلانیه خوانده شده علامت‌گذاری می‌کند.
  • U: این میانبر شما را به لیست اعلانیه‌ها باز‌می‌گرداند.
  • Esc: استفاده از این میانبر، کل لیست اطلاع‌رسانی را می‌بندد.

متاسفانه، گوگل هنوز میانبر مشخصی را برای باز کردن پنل اعلانیه‌ها ذکر نکرده است. اگر شما روشی را برای باز کردن سریع آن بدون استفاده از ماوس می‌شناسید، در قسمت نظر‌ات با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات