لومیا نورمندی: اولین تلفن‌هوشمند اندرویدی نوکیا

چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که به خاطر دارید، در هفته‌های اخیر گزارشی مبنی بر طراحی و تولید یک تلفن‌هوشمند قرمز رنگ از سری لومیا با نام نورمندی توسط EVLeaks@ منتشر شد. شایعات این تلفن‌هوشمند را نسخه‌ی جدیدی از سری لومیا توصیف کرده و آن را پلی میان سری آشا و لومیا خوانده بودند، اما به‌نظر می‌رسد داستان این تلفن‌هوشمند کمی متفاوت است. براساس اخبار منتشر شده توسط وب سایت The Verge، این تلفن‌هوشمند از سری لومیا نبوده و می‌توان آن را اولین تلفن‌هوشمند اندروید نوکیا نامید.
تبلیغات

تام‌وارن، یکی از نویسندگان ورج، منابع مختلفی را در اختیار دارد که وجود این پروژه را در نوکیا با نام رمز Normandy تایید کرده‌اند. براساس همین گزارش، این تلفن‌هوشمند قابلیت استفاده از اپلیکیشن‌های اندرویدی را خواهد داشت، اما یک ابزار اندروید صرف نخواهد بود، در واقع این تلفن از نسخه سفارشی شده اندروید بهره خواهد برد چیزی شبیه به آنچه آمازون در کیندل‌فایر بکار برد، به این ترتیب امکان دسترسی این تلفن به گوگل‌پلی وجود نخواهد داشت.

براساس این گزارش تلفن‌هوشمند اندرویدی نوکیا، ارزان‌قیمت و هم‌سطح با محصولات سری آشا است و دلیل آن جدید‌الورود بودن نوکیا در بازار تلفن‌های هوشمند اندرویدی است. نوکیا دوست ندارد تا با انجام ریسک بالا و انجام سرمایه‌گذاری زیاد، تلفن‌های هوشمند اندرویدی خود را فقط در ویترین فروشگاه‌ها ببیند. از‌این‌رو این کمپانی فنلاندی در نظر دارد تا با احتیاط بیشتری وارد این حوزه شود.

اما یکی از مسائل موجود در این میان، وجود کمپانی مایکروسافت است که در ماه‌های آتی نوکیا را در ساختار خود ادغام خواهد کرد. از‌این‌رو شاید این پروژه هیچ‌گاه راهی به سوی بازار پیدا نکند. یکی دیگر از احتمالات مطرح شده، ظهور این تلفن‌هوشمند قبل از نهایی شدن ادغام نوکیا در مایکروسافت است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات