با به پایان رسیدن تحریم‌های ایران، رنو آماده‌ی ادامه‌ی صادرات کیت‌های قطعات به ایران می‌شود

سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
با ادامه‌ی مذاکرات دولت‌های غربی با ایران، رنو برای ادامه‌ی صادرات قطعات خودرو به ایران برنامه‌ریزی می‌کند تا با کاهش تحریم‌های تجاری به فعالیت خود در ایران ادامه دهد.
تبلیغات

با ادامه‌ی مذاکرات دولتی با ایران، رنو برای ادامه‌ی صادرات قطعات خودرو به ایران برنامه‌ریزی می‌کند تا با کاهش تحریم‌های تجاری به فعالیت خود در کشورمان ادامه دهد. جیلز نورمند، رئیس منطقه‌ی آسیا و اقیانوسیه‌ی این خودروساز، در یک مصاحبه در تهران اعلام کرد:

ما می‌توانیم در حالی که در انتظار امکان ارسال قطعات به ایران هستیم، کارهای مقدماتی را شروع کنیم.

نورمند ادامه داد که چنین صادراتی نیازمند برقراری کانال‌های ارتباطی برای مبادلات مالی با این کشور می‌باشد. توافق ابتدایی بین شش قدرت دنیا و ایران که در ماه گذشته‌ی میلادی حاصل شد اجازه‌ی کنار رفتن برخی تحریم‌ها از روی صنعت خودروی ایران را می‌دهد. صدور قطعات به ایران می تواند در امر مونتاژ خودروها در این کشور تسهیل ایجاد کند. تا کنون شرکت‌های فرانسوی PSA (سیتروئن پژو) و رنو برای شرکای محلی خود، ایران خودرو، پارس خودرو و سایپا، کیت‌های قطعات به ایران صادر می‌کردند.

نورمند به خاطر کنفرانس بین‌المللی صنعت خودرو به تهران آمده بود. او گفته است که برای آغاز صادرات واقعی به ایران قدری زمان لازم است و همچنین بیان کرد:

بعد از امضا شدن توافق برخی از کارها لازم است که انجام شود و انتظار می‌رود که تصریح قوانین تا ماه ژانویه سال ۲۰۱۴ صورت پذیرد. ما بدنبال یک سیاست کاملا عملی هستیم و به قوانین و مقررات بین‌المللی احترام می‌گذاریم.

قبل از توقف صادرات خودروسازان فرانسوی به ایران، فروش سال ۲۰۱۱ برابر PSA ۴۵۸,۰۰۰ بوده که ۲۹٪ بازار ایران است و در حالی که ۶٪ از این بازار سهم رنو بوده‌ است. آن سال با تولید ۱.۶ میلیون خودرو اوج صنعت خودروی ایران بوده که تحلیلگران انتظار دارند با رشد سریع این بازار در ایران این رقم به ۲ میلیون خودرو در سال برسد. نیمی از خودروهای داخل ایران حداقل ۲۵ سال عمر دارند. توافق اخیر برای مدت ۶ ماه تحریم‌های تجاری را در بعضی از صنایع از جمله صنعت خودرو به حالت تعلیق در می‌آورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات