مشکلات پرچمداران از نظر کاربران این تلفن‌های همراه چیست؟

یک‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۱
مطالعه 4 دقیقه
سایت عیب‌یابی Fixya در یک‌نظرسنجی پنج مورد از مشکلاتی را که کاربران در کار با چهار تلفن‌همراه پرچمدار موجود در بازار، مواجه شده‌اند، مورد پرسش قرار داده است. تلفن‌های همراهی که در این نظر سنجی حضور داشتند جزو برترین تلفن‌های همراه در بازار هستند که شامل گلکسی S4 سامسونگ، آیفون 5S اپل، موتو ایکس موتورولا و اچ‌تی‌سی وان است.
تبلیغات

یکی از بزرگترین مشکلات مطرح شده برای پرچمدار اندرویدی سامسونگ، بالا رفتن حرارت گلکسی S4 است. این گزینه توسط 25 درصد از کاربران گلکسی S4 که در این نظر سنجی شرکت کرده‌اند، انتخاب شده است. براساس نظرات این کاربران، تلفن‌همراه آن‌ها زمانی که بصورت همزمان بازی انجام داده و در وب نیز به گردش می‌پردازند، حرارت بسیار بالایی پیدا می‌کند. طول باتری کم نیز به‌عنوان یکی دیگر از مشکلات گلکسی S4 مطرح شده است، از‌این‌رو دارندگان گلکسی S4 باید تلفن خود را بصورت روزانه شارژ نمایند. همچنین صفحه‌ی نمایش گلکسی S4 نیز نسبت به سایر رقبا، تاریک‌تر عنوان شده است که خوانایی متون را در زمان مطالعه‌ی کتاب یا گشت و گذار در اینترنت بسیار سخت می‌کند.

SamGalaxyS4

تلفن‌همراه بعدی موتو ایکس موتورولا است. 30 درصد از کاربران تلفن‌همراه موتورولا مشکل کمبود حافظه‌ی داخلی را عمده‌ترین مشکل این تلفن‌همراه عنوان کرده‌اند. موتو ایکس از حافظه‌ی 16 گیگابایتی بهره‌ می‌برد که 12 گیگابایت از این حافظه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. لازم به‌ذکر است که قابلیت تعبیه حافظه‌ی جانبی میکرو SD نیز در این تلفن‌همراه گنجانده نشده است، از‌این‌رو کاربران نمی‌توانند مشکل حافظه‌ی خود را از این راه حل کنند. مشکل بعدی مربوط به رزولوشن صفحه‌ی نمایش این تلفن‌همراه است، بطوریکه از نظر20 درصد از کاربران، رزولوشن 1280 در 720 پیکسلی صفحه‌ی نمایش موتو ایکس چندان رضایت‌بخش نیست. همچنین از نظر 20 درصد از کاربران، دوربین این تلفن‌همراه نیز دارای مشکلاتی است، از‌این‌رو موتورولا اقدام به انتشار بروزرسانی برای دوربین کرده است که تا حدودی مشکلات موجود را حل می‌کند.

MotoMotoX

نوبت به پرچمدار اپل رسیده است. کاربران آیفون 5S، بصورت برابر، دو مشکل موجود برای این تلفن‌همراه را با 25 درصد به‌عنوان اساسی‌ترین مشکل آن عنوان کرده‌اند که یکی از آن‌ها نگرانی‌های امنیتی برای سواستفاده از اثرانگشت است که توسط حس‌گر ثبت اثرانگشت مورد استفاده قرار می‌گیرد. مورد دیگر، عمر باتری کم آیفون 5S‌ است. به‌نظر می‌رسد استفاده از تعداد بالایی اپلیکیشن و استفاده از سرویس‌های مسیریابی منجر به مصرف انرزی زیاد و در نتیجه کاهش عمر باتری می شود. اطلاعات مربوط به اثرانگشت نیز در داخل چیپ A7 ذخیره شده و به سرویس‌های ابری یا مراکز داده‌ای اپل ارسال نمی شوند. لازم‌به ذکر است که کاربران می‌توانند درصورت تمایل این سرویس را غیرفعال نمایند. 15 درصد از کاربران نیز مشکلات مربوط به کرش اپلیکیشن ها و سایز کوچک صفحه‌ی نمایش را به‌عنوان مشکل خود مطرح کرده‌اند. مشکلات مربوط به کرش اپلیکیشن‌ها نیز با ارائه‌ی بروزرسانی‌های نرم‌افزاری قابل حل است، همچنین براساس شایعات اپل قصد دارد تا در نسل بعدی آیفون از صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تری استفاده کند. با ارائه‌ی فبلت 6 اینیچی ویندوز فونی، اپل باید واکنش مناسبی در قبال این حرکت نشان دهد.

AppleiPhone5S

مورد آخر، HTC One است. 30 از کاربران HTC One، مشکل باتری را آن را به‌عنوان عمده‌ترین مساله‌ی آن برشمرده‌اند. با توجه به اینکه نکسوس 5 نیز همچون پرچمدار HTC از یک باتری 2300 میلی‌آمپرساعتی بهره‌می‌برد، اما براساس ادعای کاربران، مدت مورد نیاز برای شارژ کامل باتری آن پنج ساعت است. با توجه به اینکه باتری این تلفن‌همراه قابل تعویض نیست، در نتیجه شارژدهی کم و همچنین مدت زمان طولانی برای تکمیل پروسه‌ی شارژ، به‌عنوان یکی از نقاط ضعف اچ‌تی‌سی وان به شمار می‌رود. 20 درصد از کاربران نیز مشکلات مربوط یه سیستم صوتی را به‌عنوان مشکل این تلفن‌همراه برگزیده‌اند. این کاربران یک صدای «هیس» را در هنگام انجام مکالمات و همچنین گوش دادن به موسیقی ذکر کرده‌اند. 20 درصد کاربران نیز مشکلات مربوط به دوربین را عمده مشکل خود در هنگام استفاده از این تلفن‌همراه عنوان کرده‌اند.هرچند دوربین UltraPixel منجر به ثبت عکس‌های زیبایی در محیط‌های پرنور می‌شود، اما این دوربین در محیط‌هایی که نور کمی دارند قادر به ثبت تصاویری همچون سایر پرچمداران بازار نیست.

HTCOne
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات