همکاری تیم‌های توسعه‌دهنده‌ی تایزن و فایرفاکس برای تقویت یکدیگر

یک‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
قدرت سامسونگ بیش از هر چیز در گرو سیستم‌عامل اندروید است و فعالیت‌های اخیر این غول کره‌ای در حمایت از تایزن، گویای نگرانی آن از این اتکا است. سامسونگ در پی راهی برای طی سریع مسیر رشد برای تایزن است و در این‌راه همکاری با تیم توسعه‌ی فایرفاکس را نیز مثبت ارزیابی می‌کند.
تبلیغات

مطمئنا هم‌اکنون بزرگترین بازیگران پلتفرم‌های تلفن‌های همراه شامل iOS، اندروید، ویندوزفون و تا حدودی بلک‌بری می‌شود. پلتفرم‌های جدید نیز قدم در این بازار نهاده‌اند که شامل Sailfish OD، تایزن و فایرفاکس می‌شوند. مطمئنا غلبه بر پلتفرم‌های پرقدرت بازار بسیار سخت و طاقت‌فرسا خواهد بود و شاید هر یک از این سیستم‌عامل‌های نوپا نیازمند زمان بسیاری هستند تا قادر باشند با اثبات شاخصه‌های خود جا پای بزرگان بگذارند. ازاین‌رو وونستوک‌لی، معاون ارشد سامسونگ از ابراز تمایل سامسونگ برای نزدیک شدن فعالیت‌های گروه‌های توسعه‌دهنده‌ی تایزن و فایرفاکس پرده برداشته است. این حرکت نشانه‌ی ترکیب دو سیستم‌عامل با یکدیگر نیست، بلکه به‌معنای همسان‌سازی و بهره‌گیری از نقاط قوت دو سیستم‌عامل است.

سامسونگ از سیستم‌عامل اندروید گوگل برای کسب درآمد استفاده می‌کند، از‌این‌رو سیستم‌عامل فایرفاکس و تایزن برای تلفن‌های هوشمند رده پایین در بازار‌های در حال رشد، توسعه داده شده‌اند. هم‌اکنون مایکروسافت و بلک‌بری توانسته‌اند تا در اینگونه بازار‌های که شامل هند نیز می‌شود موفقیت‌هایی را به‌دست آورند. سامسونگ بر این باور است که تایزن و فایرفاکس می‌توانند به حدی از رشد برسند که با استفاده از درآمد حاصل متکی به خود باشند. شاید این جملات گویای حقیقتی است که نشان‌دهنده‌ی اتکای سامسونگ به سیستم‌عامل اندروید است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات