اولین تلویزیون هوشمند مبتنی بر سیستم عامل تایزن پس از عرضه گوشی‌های مبتنی بر این سیستم عامل عرضه خواهد شد

شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ در تلاش است تا اولین گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم عامل تایزن خود را اوایل سال 2014 میلادی روانه بازار کند. این در حالی است که به نظر می‌‌رسد کره‌ای‌ها قصد دارند هفته آینده تایزن 3.0 را طی کنفرانسی اختصاصی در سئول پایتخت کره جنوبی معرفی کنند.
تبلیغات

در همین راستا، «کیم هیون سئوک» رئیس سامسونگ الکترونیکز که در نمایشگاه Summit امسال پیرامون تلویزیون‌های هوشمند صحبت می‌کرد، تایید کرد که شرکتش در حال کار بر روی یک تلویزیون هوشمند است که تحت سیستم عامل تایزن کار می‌کند.

وی همچنین ادعا کرد که این محصول جدید قبل از عرضه اولین گوشی هوشمند مبتنی بر این سیستم عامل عرضه نخواهد شد.

سامسونگ پیش از این نیز گام‌های شمرده‌ای را در زمینه خلق پلتفرمی یکپارچه که باعث یکپارچه شدن گوشی‌های هوشمند این شرکت که مبتنی بر سیستم عامل اندروید هستند و تلویزیون‌های هوشمند تولید خود برداشته بود.

این کمپانی ماه گذشته و در خلال کنفرانس توسعه دهندگان خود که در کالیفرنیای آمریکا برگزار شد از پنج SDK جدید پرده برداشت. به عقیده کارشناسان، این اقدام سامسونگ در راستای نزدیک نمودن هر چه بیشتر گوشی‌ها و تلویزیون‌های هوشمند ساخت این کمپانی صورت گرفته و باعث خواهد شد تا تمرکز این شرکت بر اکوسیستم خود افزایش چشمگیری داشته باشد.

شاید بتوان تایزن را عامل کنترل هر چه بیشتر سامسونگ بر بازار محصولات هوشمند دانست، اما نباید فراموش کرد که شاید دلیل اصلی تمرکز بیش از حد این کمپانی بر روی سیستم عامل جدید، ایجاد یک راه فرار مطمئن باشد تا چنانچه روزی سران سامسونگ تصمیم به قطع همکاری با گوگل گرفتند، یک راه حل جایگزین وجود داشته باشد.

نظر شما در این زمینه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات