مایکروسافت سرویس آفیس 365 را بروز کرد؛ امکان ویرایش همزمان چند نفر بر روی اسناد آفیس

پنج‌شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۲
مطالعه 3 دقیقه
ردموندی‌ها رفته رفته اقتدار از دست‌رفته‌ی خود را بازمی‌یابند. مایکروسافت با شناسایی نقاط ضعف خود، نسبت به بهبود آن‌ها اقدام می‌کند. حال نوبت به آفیس 365 رسیده. غول نرم افزاری دنیا، ویژگی‌های جدیدی را به آفیس 365 اضافه کرده که استفاده از آن را برای کاربران و مخصوصا شرکت‌ها جذاب تر کرده و این سرویس را به رقیب جدی Google Docs بدل می‌نماید.
تبلیغات

شش ماه از زمان عرضه‌ی آفیس 365 می‌گذرد. آفیس 365، نسخه‌ی اشتراکی نرم‌افزار آفیس برای کاربران تجاری است. هم‌اکنون در حدود دو میلیون کاربر از سرویس آفیس 365 Home Premium (نسخه‌ی 5 کاربره Family Pack) استفاده می‌کنند، همچنین حدود 60 درصد از کمپانی‌های موجود در لیست Fortune 500 مشترک سرویس آفیس 365 هستند. از این‌رو، این محصول رکورد سریع‌ترین رشد را در بین محصولات و سرویس‌های مایکروسافت به خود اختصاص داده است.

از زمان عرضه‌ی آفیس 365، تیم توسعه‌ی این سرویس در حدود 100 ویژگی جدید را به آن اضافه کرده است. امروز نیز این تیم سه ویژگی جدید دیگر را به سرویس خود افزوده که یکی از آن‌ها برای کاربران تجاری و بقیه برای کاربران معمولی مناسب هستند.

بهترین ویژگی اضافه شده که مطمئنا علاوه بر کاربران آفیس 365 نظر سایر کاربران را نیز به خود جلب خواهد کرد، امکان نوشتن و ایجاد تغییر همزمان و چند نفره در فایل‌های آفیس با استفاده از اپلیکیشن‌های تحت وب آفیس است. اپلیکیشن‌های نام‌برده، امکاناتی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند که می‌توان از طریق آن‌ها فایل‌های Word، Excel و PowerPoint را در سرویس ابری اسکای‌درایو ویرایش کرد. این ویژگی دارای تنظیمات بسیار ساده‌تری نسبت به‌نمونه‌های مشابه موجود است و می‌توان آن را یکی از سرویس‌هایی نام‌برد که وجودشان تا حال احساس می‌شد. لازم به ذکراست که ویژگی ذخیره‌ی خودکار را نیز باید به امکانات این سرویس اضافه کرد.

John Case، قائم‌مقام بخش آفیس در مایکروسافت، اعتقاد دارد اپلیکیشن‌های تحت وب آفیس مایکروسافت آن طور که باید مورد توجه و شناخت کاربران قرار نگرفته است. وی برای بازاریابی و همچنین شاساندن بیشتر این اپلیکیشن‌ها برنامه‌ریزی کرده است.

دومین ویژگی مربوط به کاربران آفیس 365 است. کاربرانی که مبالغی را برای اشتراک ماهیانه Home Premium پرداخت می‌کردند، پاداش‌هایی را برای پرداخت‌های خود دریافت می‌کردند که از جمله‌ی آن می‌توان به 20 گیگابایت فضا در اسکای‌درایو و همچنین قابلیت مکالمه‌ی 60 دقیقه‌ای با تمام نقاط جهان از طریق اسکایپ اشاره کرد. این امکان قبلا مختص کاربرانی بود که پرداخت‌ها را انجام می‌دانند، اما هم‌اکنون پس از انجام بروزرسانی مورد اشاره، تمام کاربرانی که گواهی استفاده از سرویس را در اختیار داشته باشند، می‌توانند از این پاداش‌ها استفاده نمایند.

یکی دیگر از تغییرات اعمال شده، اضافه شدن شبکه اجتماعی Yammer برای کاربران تجاری است. هم‌اکنون تمامی کاربران تجاری آفیس 365 قادرند تا از سرویس Yammer‌ نیز استفاده نمایند. قبلا، امکان استفاده از سرویس Yammer فقط برای کاربران تجاری stack آفیس 365 ممکن بود. هم‌اکنون همه ی کاربران قادر خواهند بود تا از این ویژگی استفاده نمایند. کیس از نگرش مایکروسافت در این مورد پرده برداشته و می‌گوید:

مایکروسافت اعتقاد دارد که شبکه‌های اجتماعی تبدیل به یکی از مهم‌ترین ابزار‌ها در ایجاد ارتباط بین کارکنان، شرکا و تامین‌کنندگان یک شرکت است.

تغییر دیگری که در شبکه‌‌ی Yammer رخ داده است و آن امکان دعوت افرادی خارج از شبکه‌ی Yammer توسط کاربران این شبکه‌ی اجتماعی است. لازم به‌ذکر است که این ویژگی قبلا برای کاربران این شبکه ممکن نبود.

مایکروسافت امروز با شعار Get it Done Day پرده از امکانات و ویژگی‌های جدید خود برداشته و هدف خود را ایجاد امکانی برای کاربران عنوان کرده تا بتوانند در هر مکان و تحت هر شرایطی مارهای خود را پیش ببرند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات