پس از بازده ضعیف مالی ایسر در سه ماهه سوم، مدیرعامل این شرکت استعفا کرد

چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
ایسر یکی دیگر از شرکت‌های بزرگ تولیدکننده PC در دنیا است که با ضعیف شدن بازار PC با وضعیت نابسامان مالی دست به گریبان است. حال پس از ارائه گزارش مالی مربوط به سه ماهه سوم سال 2013، مدیرعامل این شرکت استعفا کرده است.
تبلیغات

یکی دیگر از شرکت‌های صاحب نام و معروف دنیای PC با وضعیت بد اقتصادی و درآمد غیرقابل قبول روبرو شده است.

ایسر در گزارش مربوط به عملکرد مالی این شرکت در سه ماهه سوم سال 2013، خبر از ضرر 446 میلیون دلاری داده است. این کمپانی تایوانی شرایط نسبتا مشابه‌ای را در سه ماهه دوم سال جاری داشته است.

نتیجه این عملکرد ضعیف مالی، استعفای مدیرعامل این شرکت، J.J Wang است. با این حال او تا ژوئن سال 2014 به عنوان رئیس هیئت مدیره این شرکت فعال خواهد بود.

ارزش سهام ایسر طی سال‌های اخیر روند رو به کاهشی را طی نموده است. طی 5 سال اخیر، ارزش هر سهم از این شرکت نزدیک به 57 درصد کاهش یافته و میزان فروش این شرکت نیز نزدیک به 35 درصد نسبت به سه ماه دوم سال جاری افت کرده است. در همین راستا ایسر اعلام نموده که 7 درصد از کل کارمندان خود که حدود 600 نفر خواهند شد را اخراج خواهد کرد. این اقدام آن‌ها موجب صرفه جویی 100 میلیون دلاری در هزینه‌های شرکت می‌شود.

کاهش درآمد ایسر از بخش PC بیشترین تاثیر منفی را در عملکرد مالی این شرکت داشته است. فروش PCهای ایسر در سه ماهه سوم سال 2013 نسبت به سه ماهه دوم امسال 11.6 درصد کاهش یافته است.

حال باید منتظر ماند و دید آیا سیستم عامل ویندوز 8.1 و ابزارهای هیبریدی مجهز به پردازنده‌های نسل چهارم اینتل باعث جلب توجه کاربران به PCها خواهد شد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات