پنج ترفند کاربردی برای بهبود بهره‌وری تبلت‌ها

چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵
مطالعه 4 دقیقه
تبلت‌ها ابزارهایی سودمند برای انجام طیف وسیعی از کارهای عادی از قبیل مشاهده‌ی ویدئوها، اجرای گیم‌ها و یا وب‌گردی به شمار می‌روند. با این حال وقتی پای صحبت از امور «حرفه‌ای و شغلی» به میان می‌آید همواره این سوال مطرح خواهد شد که آیا تبلت‌ها نیز می‌توانند در حد و اندازه‌ی لپ‌تاپ‌ها کارآمد ظاهر شوند؟ با بهره‌گیری از 5 روشی که در ادامه معرفی می‌شوند، می‌توانید کارایی تبلت خود را به طرز قابل توجهی افزایش دهید.
تبلیغات

1-استفاده از اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های واسطه

angry-birds

اپلیکیشن Parallels Access، یکی از بهترین برنامه‌های ریموت کنترل موجود محسوب می‌شود. با استفاده از این اپلیکیشن که  فقط بر روی آیپد قابل اجراست، می‌توانید اپلیکیشن‌ها و  گیم‌های مختلف را از طریق تبلت خود، در مک و PC اجرا  کنید. اپلیکیشن Parallels Access با قیمتی  79.99 دلاری، محصولی نسبتا گران‌قیمت محسوب می‌شود. با این حال تجربه‌ی کاربری مناسب و طیف وسیع امکاناتی که این اپلیکیشن در اختیار کاربر قرار می‌دهد قیمت آن را توجیه خواهد کرد.

به همین ترتیب اپلیکیشن‌های نظم‌دهنده‌ایی مانند Dropbox ،Trello و Campfire  نیز کارایی آیپدتان را افزایش خوهند داد.

2- بازسازی صفحه‌ی Homepage:

گیم‌های معتادکننده و وسوسه‌برانگیز را در صفحه‌ی Homepage تبلت قرار ندهید! جهت دسترسی آسان‌تر به برنامه‌های ضروری و استفاده‌ی بهینه از تبلتتان، اپلیکیشن‌های کاربردی را در قسمت Homepage تبلت و گیم‌ها را در صفحه‌ی اپلیکیشن‌ها قرار دهید.

3- استفاده از افزونه‌ی کیبورد:

touchfire

تاچ‌فایر(Touchfire)، افزونه‌ای مخصوص کیبوردهای مجازی است که توسط قابی مغناطیسی و تاشو  به آیپدتان متصل شده و تجربه‌ای ملموس از کار با یک کیبورد سخت‌افزاری را ارائه می‌دهد. تاچ‌فایر هم با قیمتی 49.99 دلاری چندان  ارزان قیمت نیست با این حال برای آن دسته از کاربرانی که بیشتر با تایپ کردن سر و کار دارند، سودمند خواهد بود.

4-خرید کیبوردهای اکسترنال مخصوص تبلت:

logitec

کیبوردهای قابل حمل و نقل نیز گزینه‌های مناسبی برای تایپ با تبلت‌ها محسوب می‌شوند. ما کیبورد k810 Logitech را به شما پیشنهاد می‌کنیم با این حال بسته به سلیقه‌تان می‌توانید مدل‌های دیگر را نیز انتخاب نمایید.

5- استفاده از تبلت به عنوان نمایشگر دوم:

second-screen

در هر دو پلتفرم iOS و اندروید، اپلیکیشن‌های مختلفی جهت نمایش صفحه‌ی دسکتاپ  بر روی تبلتتان وجود دارند. در ادامه برخی از این اپلیکیشن‌ها را معرفی می‌کنیم:

Air Display (غیر رایگان): این اپلیکیشن امکان اتصال آیپد و تبلت‌های اندرویدی به کامپیوترهای مبتنی بر ویندوز و مک را فراهم می‌کند. علاوه بر این، Air Display  تبلت شما را به نمایشگری بی سیم برای دسکتاپتان تبدیل می‌نماید.

iDisplay (غیر رایگان): با این اپلیکیشن به سرعت آیپد خود را به نمایشگری همراه تبدیل ‌کنید.

REDFLY ScreenSlider (غیر رایگان): این نرم‌افزار برای تبدیل تبلت اندرویدی شما به نمایشگری مخصوص کامپیوترهای ویندوزی مناسب خواهد بود. وبسایت توسعه‌دهنده‌ی این اپلیکیشن اعلام نموده که به زودی نسخه‌های سازگار با پلتفرم‌های دیگر را ارائه می‌کند.

MaxiVista  (غیر رایگان): این اپلیکیشن نیز با برقراری ارتباط بین آیپد و کامپیوتر ویندوزی شما چنین قابلیتی را ارائه  می‌دهد.

Splashtop XDisplay (رایگان، با استفاده محدود- 4.99 دلار، برای نسخه‌ی کامل): پیش از این اپلیکیشن Splash را با قابلیت کنترل از راه دور کامپیوترهای دسکتاپ می‌شناختیم. این بار با نصب همزمان اپلیکیشن‌های XDisplay و Splashtop Streamer می‌توانید از آیپد به عنوان نمایشگر دوم کامپیوترتان استفاده نمایید.

 اگر به هر دلیلی مایل نیستید از  اپلیکیشن‌های بالا استفاده کنید تنها راه ممکن این است که تبلت خود را در کنار نمایشگر اصلی کامپیوتر یا لپتاپ قرار دهید! به این ترتیب حین کار با کامپیوتر هم می‌توانید به  برخی اپلیکیشن‌های تبلتتان دسترسی داشته باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات