گوگل سرویس ویدئوی آموزشی جدید خود را با نام "Helpouts" معرفی کرد

سه‌شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۸
مطالعه 3 دقیقه
گوگل هر روز امپراطوری خود را که بر پایه‌ی موتور جستجوی خویش بنا نهاده است، گسترش می‌دهد. موتور جستجوی گوگل پاسخ همه‌ی سوالات شما را می‌دهد و گوگل امیدوار است این رفتار را میان انسان‌ها نیز ترویج کند.
تبلیغات

گوگل سرویس Helpouts را که یک سرویس ویدئویی با کاربری آموزشی است، معرفی کرد. این سرویس با استفاده از ویدئو کاربران را به یکدیگر متصل می‌کند، اما وجه تمایز آن قابلیت چت با کارشناسانی است که به سوالات شما در مورد آشپزی، امور مربوط به خانه‌داری و توصیه‌های پزشکی پاسخ می‌دهند. گوگل این سرویس ر با همکاری موسسات مطرح آموزشی از جمله Sephora، One Medical و Rosetta Stone ارائه می‌دهد. گوگل هم‌اکنون از 1000 کمپانی مطرح در زمینه‌ی مشاوره و آموزش دعوت به‌ عمل آورده است.

Helpouts1

کمپانی‌های حاضر در این پروژه می‌توانند هزینه‌هایی را برای مشاوره‌ی خود از کاربران دریافت کنند، اما گوگل پیش‌بینی برخی از سرویس‌های رایگان را نیز کرده است. لازم به‌ ذکر است که طبق توافق حاصله، گوگل 20 درصد ار مبلغ اخذ شده توسط شرکای خود را دریافت خواهد کرد.

یودی مانبر، قائم‌مقام بخش مهندسی گوگل، دراین‌باره چنین اظهار نظر می‌کند:

با استفاده از Helpouts می‌توان می‌توان تمامی اطلاعات کاربردی موجود در جهان را در دسترس کاربران قرار داد.

استفاده از این سرویس، مستلزم بهره‌گیری از سایر سرویس‌های گوگل است، چراکه کاربران برای ایجاد مکالمه‌ی اینترنتی باید از Hangouts استفاده نمایند، همچنین متخصصان در هر رشته با استفاده از سرویس جستجوی گوگل، مورد جستجو قرار می‌گیرند و پرداخت‌ها نیز فقط از طریق Google Wallet انجام می شود، لازم به‌ذکر است که کاربرانی قادر به استفاده از این سرویس هستند که یک حساب کاربری در گوگل‌پلاس داشته باشند.

سلامت رفتاری در این تماس‌های ویدئویی نیز بسیار مدنظر قرار گرفته است، به طوریکه کاربران قادرند در هر زمانی که بخواهند ارتباط ویدئویی را قطع نموده و هرگونه سو رفتار از جانب مشاور یا کاربر را گزارش کنند. همچنین گوگل به شدت از استفاده‌های غیراخلاقی از این سرویس ممانعت خواهد کرد.

براساس گفته‌های Osi Imeokparia، مدیر تولید Helpouts، تمامی شرکت‌هایی که برای ارائه‌ی خدمات پیشنهاد داده می‌شوند، موسساتی حرفه‌ای در زمینه‌ی کاری خود هستند که قبل از آغاز همکاری کاملا مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

Helpouts2

کاربران پس از دریافت مشاوره‌ی خود در مورد کیفیت خدمات ارائه شده مورد پرس‌وجو قرار خواهند گرفت و در صورتی که از اطلاعات دریافت شده اظهار نارضایتی نمایند، مبلغ دریافت شده به کاربر بازگردانده خواهد شد. همچنین در صورتی که زمان انتظار برای برقراری مکالمه‌ی ویدئویی با کارشناس مورد نظر بیش از 5 دقیقه طول بکشد، یا کارشناس اظهار آمادگی نموده و ارتباط ویدئویی برقرار نشود، کل مکالمه بصورت رایگان ارائه خواهد شد.

مهم‌ترین مساله‌ در مورد حفظ حریم خصوصی در انجام مشاوره‌های پزشکی است که شامل جلسات مشاوره‌ی روانشناسی نیز می شود. از این‌رو گوگل Helpouts گواهی HIPAA را دریافت کرده است تا از این منظر نیز کاربران با احساس امنیت از سلامت مکالمه و امنیت آن، اطلاعات خود را در اختیار مشاوران قرار دهند.

سرویس جدید گوگل با هیچ شرکت بیمه‌ای قراردادی به امضا نرسانده است و در نتیجه کاربران نمی‌توانند برای دریافت خدمات پزشکی از آن، تخفیف دریافت کرده یا بصورت رایگان مشاوره دریافت نمایند، در نتیجه کاربران برای واریز مبالغ خود باید در Googe Wallet حساب کاربری داشته باشند یا در صورت عدم وجود، از سرویس‌های رایگان استفاده نمایند.

Helpouts صبح امروز بصورت رسمی شروع به‌کار کرده است و می‌توان اپلیکیشن مربوطه را از طریق پلی‌استور برای گوشی‌های اندروید دانلود کرد. اپلیکیشن مخصوص برای iOS نیز در آینده ارائه خواهد شد، اما زمان خاصی برای ارائه‌ی نسخه‌ی جدید تعیین نشده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات