بلک بری قرارداد 4.7 میلیارد دلاری را لغو کرد و مدیرعامل شرکت را نیز جایگزین نمود

دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
اگر بخاطر داشته باشید، بلک بری توافق کرده بود که اگر طی مدت مشخصی که امروز به پایان می‌رسید نتواند مشتری خوبی برای شرکت‌اش پیدا کند، آن را با قیمت 4.7 میلیارد دلار به مجموعه FairFax واگذار نماید. اما امروز این کمپانی رسما اعلام کرد که قرار فروش شرکت را لغو نموده و گزینه دوم نجات را اجرا می‌کند.
تبلیغات

طی هفته‌های اخیر شایعات متددی در رابطه با بلک بری منتشر شد که در آن‌ها به کمپانی‌های بزرگ فعال در حوزه فناوری اشاره گردید که همگی برای تصرف کمپانی کانادایی بلک بری خیز برداشته بودند. اما ظاهرا هیچ کدام نتوانسته‌اند رضایت هیئت مدیره این شرکت را جلب کند و حالا بلک بری قصد دارد گزینه نجات دوم یا بعبارتی Plan B را اجرا کند.

براساس بیانیه مطبوعاتی این شرکت، بلک بری 1 میلیارد دلار سرمایه بیشتر را از FairFax و سرمایه‌گذاران دیگر جذب نموده و مدیر عامل خود را با «جان چن» جایگزین کرده است. او پیش از این مدیرعامل Sybase بوده و حالا قرار است بلک بری را از شرایط بد اقتصادی نجات دهد.

هنوز دقیقا مشخص نیست که مدیرعامل جدید بلک بری چطور قرار است این شرکت را نجات دهد و از رقبای قدرتمندی همچون اندروید، iOS و حتی ویندوز فون سهم بگیرد؛ اما این خبر خوبی برای طرفداران این برند معتبر کانادایی است و حداقل چندهزار کارمند این شرکت نیز کمی به آینده امیدوار می‌شوند.

Heins مدیرعامل سابق بلک بری در سال 2012 به این سمت رسید و طی این مدت تمام تلاش خود را بکار گرفت تا سیستم عامل بلک بری 10 و ابزارهای جدید مبتنی بر آن را معرفی کند. او سال گذشته بالاخره موفق شد که بلک بری 10 را به همراه دو تلفن مبتنی بر آن رونمایی نماید، اما هیچ کدام از این ابزارها، آن طور که باید و شاید مورد استقبال مردم قرار نگرفتند. حال باید منتظر ماند و دید آیا مدیرعامل جدید بلک بری روش بهتری را برای نجات این شرکت در ذهن دارد یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات