بلندترین و لوکس‌ترین برج مسکونی آفریقا تبدیل به زباله‌دانی شده است

دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
گذر تاریخ تاثیر خود را روی تمامی اشیاء مادی برجای می‌گذارد، ساختمان‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند، بطوریکه برترین سازه‌های موجود نیز در اثر بی‌توجهی در طی سالیان به ویرانه‌هایی تبدیل می‌شوند. برج پونته در ژوهانسبورگ نیز یکی از این موارد است.
تبلیغات

برج پونته در ژوهانسبورگ آفریقای‌جنوبی در سال 1354 به‌عنوان نمادی از تجمل‌گرایی بنا نهاده شده است. فضای محصور در وسط سازه‌ی سیلندر شکل این ساختمان برای استفاده به‌عنوان فروشگاه مورد استفاده قرار می‌گرفت. برخی از واحد‌های آپارتمانی مشتمل بر سه طبقه بوده و جکوزی نیز در آن تعبیه شده بود که در زمان خود، یکی از مجهزترین آپارتمان‌های موجود لقب گرفته بود. اما رفته‌رفته این برج رو به فرسودگی نهاده و ب محلی کثیف و خطرناک تبدیل شد.

فیلیپ‌بلوم یک فیلم کوتاه از یک واحد‌ سه‌طبقه تهیه کرده که می‌توانید در ادامه به نظاره بنشینید. این ویدئو گویای روند تخریب 30 ساله‌ی این ساختمان است که طی آن مناطق مرفه‌نشین شهر از مرکز شهر به مناطق اطراف منتقل شده است. وی همچنین در این ویدئو از تغییرات حاصل شده در این ساختمان و ساکنان آن سخن به میان آورده است که در اثر ورود سرمایه‌گذاران در حدود سال 2005 میلادی وارد آفریقای جنوبی شدند. این افراد برای انجام تغییراتی بنیادی در معماری و همچنین ارتقا سطح آن برنامه‌هایی را در دست اجرا داشتند.

بحران‌های مالی که در سال 2007 رخ داد، فعالیت‌های این افراد را نیز تحت‌تاثیر قرار داد. اکنون این ساختمان نیمه‌کاره رها شده است و آنچنان به نظر می‌رسد که این برج بلند راهی برای تکمیل شدن ندارد. اما اخیرا مبلغ کافی برای ترمیم سومین سازه‌ی بلند قاره‌ی آفریقا جمع شده است که نویدبخش اخبار خوبی برای شهروندان ژوهانسورگ است و آن ظهور ساختمانی با ظاهری زیبایت که می‌تواند سرپناه چندین نفر از ساکنان شهر باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات