اینتل باور دارد که Bay Trail-T رهبر بازار SoCها خواهد شد

دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
اینتل معتقد است که نسل بعدی پردازنده اتم این شرکت با نام Bay Trail-T وقتی روانه بازار شوند، پردازنده‌های رقبا شامل Tegra 5 انویدیا یا Exynos 6 سامسونگ را به زانو در خواهند آورد و به رهبر بازار پردازنده‌های موبایل تبدیل خواهند شد. جالب اینجاست که اینتل بنچمارک مقایسه پردازنده خود با نسل بعدی پردازنده‌های دنیای موبایل که هنوز هیچ کدام معرفی نشده‌اند را نیز منتشر کرده است!
تبلیغات

در جهان خیالی اینتل، Bay Trail رهبر بازار SoCها به شمار می‌رود، اما باید دید در دنیای واقعی چه اتفاقی خواهد افتاد.

براساس نموداری که اینتل از قدرت Bay Trail-T ارائه نموده، این پردازنده حدود 109% از 8x74 کوالکام و 37 درصد از Exynos 6 سامسونگ و 40 درصد از تگرا 5 انویدیا قوی‌تر خواهد بود.

نکته جالب در باره این مقایسه آن است که هنوز هیچ کدام از دو شرکت سامسونگ و انویدیا مشخصات فنی مربوط به نسل بعدی سیستم-روی-یک-چیپ‌های خود را اعلام نکرده‌اند، احتمالا این اطلاعات در CES یا شاید هم MWC منتشر شوند.

براساس اطلاعاتی که vr-zone از پرزنتیشن داخلی اینتل بدست آورده، این آمار و ارقام براساس سیستم تست داخلی اینتل بدست آمده‌اند.

اینتل در پرزنتیشن خود به تولیدکنندگان سخت افزارهای مبتنی بر پردازنده این شرکت، وعده داده که Bay Trail-T از تمام SoCهای آینده قوی‌تر خواهد بود.

اینتل طی یکی دو سال اخیر تمام تلاش خود را کرد تا از بازار پررونق پردازنده‌های موبایل سهمی را به خود اختصاص دهد و بتواند محصولات خود را در دل تبلت و تلفن‌های هوشمند معتبر دنیا جا کند. پردازنده‌های اتم این شرکت نیز طی یک سال اخیر پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای داشتند اما هنوز این پردازنده‌ها آنطور که اینتل انتظار دارد مورد حمایت سازندگان ابزارهای موبایل قرار نگرفته است. حال این کمپانی، سخت در تلاش است تا با Bay Trail-T دنیای موبایل را نیز همچون PC تحت کنترل خود بگیرد. به نظر شما این شرکت قادر به مغلوب نمودن کمپانی‌های قدرتمندی همچون کوالکام، سامسونگ یا انویدیا خواهد بود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات