همکاری مایکروسافت با بریتیش‌ایرویز برای آزمایش برچسب‌های الکترونیکی بار‌ مسافران

دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
شاید استفاده از برچسب‌های کاغذی که روی بار مسافران در پروازهای هوایی زده می‌شود به یک خاطره در سال‌های آتی تبدیل شود. بریتیش‌ایرویز روش جدیدی را معرفی کرده است که در آن از برچسب‌های الکترونیکی به‌جای اتیکت‌های کاغذی برای بار مسافران استفاده خواهد شد و مایکروسافت در این امر شرکت هوایی بریتانیایی را همراهی خواهد کرد.
تبلیغات

براساس خبری که در Aviation.ca منتشر شده است، مسافران هواپیمایی بریتیش‌ایرویز که از ترمینال شماره ۵ فرودگاه هیثرو لندن برای پرواز آماده می‌شوند، در طول یک ماه با استفادها از اتیکت‌های الکترونیکی برای بار مورد آزمایش قرار می‌گیرند. این تگ تمامی اطلاعات بار مسافر را در اختیار دارد و می‌تواند مکررا مورد استفاده قرار گیرد، بطوریکه باتری آن قابلیت استفاده برای پنج سال متوالی را دارا است.

مسافرانی که در این آزمایش حاضرند، می‌توانند با استفاده از گوشی‌ لومیای خود وارد شده و کارت پرواز خود را بصورت الکترونیکی دریافت کنند. هریک از کاربران با استفاده از یک اپلیکیشن مخصوص بریتیش‌ایرویز تجهیز می‌شوند که بصورت خودکار اتیکت مسافر را با یک بارکد که اطلاعات پرواز را در اختیار دارد، بروز می‌کند. با گرفتن گوشی روی این بارکد می‌توان اطلاعات مربوط به بار، مقصد، نام مسافر و غیره را به‌راحتی مشاهده کرد.

با تحویل بار به قسمت مخصوص در ترمینال مربوطه، به‌جای انتظار برای چاپ شدن تگ و چسباندن آن روی بار، می‌توان بار مورد نظر را به سرعت در محل مخصوص قرار داد. در تئوری استفاده از این سیستم صرفه‌جویی در زمان را به‌همراه دارد. آناند کریشان، مدیر بخش پلتفرم و توسعه در مایکروسافت، استفاده از گوشی‌های ویندوزی را یکی از ارکان این پروژه خوانده است که از طریق آن می‌توان به مزایای استفاده از ابزارها و سرویس‌های مبتنی بر ابزارهای پرتابل برای تسهیل امر صدور مدارک پرواز پی‌برد.

پیش از این نیز مایکروسافت با شرکت مالک بریتیش‌ایرویز، IAG قراردادی را به امضا رسانده بود که براساس آن ردموندی‌ها امکان استفاده از Office 365 را برای 58,000 کارمند IAG ممکن ساخت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات