82 درصد خریدهای انجام شده به وسیله موبایل در جمعه سیاه، از طریق آیفون و آیپد بوده‌اند

شنبه ۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
طبق مطالعات انجام گرفته توسط IBM، سهم iOS در خریدهای اینترنتی روز جمعه سیاه، بیش از چهار برابر اندروید بوده است. این آمار نشان می‌دهد که طرفداران آیپد و آیفون دست به نقدتر هستند و از دستگاه خود برای خریدهای اینترنتی بهره بیشتری می‌برند. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

میلیون‌ها تراکنش انجام گرفته توسط موبایل در روز جمعه سیاه، توسط IBM Computers در 800 فروشگاه مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت. این اطلاعات حکایت از آن دارد که 82 درصد فروش از طریق موبایل در روز جمعه سیاه از طریق آیفون و آیپد اپل انجام‌ گرفته‌اند. این میزان 4.5 برابر خریدهای صورت گرفته توسط دستگاه‌های اندرویدی بوده است.

به طور کلی، از مجموع خریدهای آنلاین انجام شده، 17.3 درصد از طریق دستگاه‌های مجهز به iOS صورت گرفته، در حالی که 3.75 درصد خریدها توسط دستگاه‌های اندرویدی انجام شده است.

در مجموع نسبت به سال گذشته، استفاده از دستگاه‌های همراه برای خرید در روز جمعه سیاه 9 درصد افزایش داشته و هم‌اکنون سهمی 37 درصدی از ترافیک خرید را دارند و 21 درصد از مجموع خریدهای آنلاین از طریق دستگاه‌های موبایل صورت می‌پذیرد. نکته جالب این که در بین خریدهای صورت پذیرفته از طریق دستگاه‌های موبایل، تبلت‌ها سهم بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند (13.2 درصد از مجوع خریدهای آنلاین)، و فقط 7.8 درصد خریدهای آنلاین توسط گوشی‌های همراه انجام گرفته اند، که احتمالا دلیل این امر نیز صفحه نمایش بزرگ‌تر تبلت‌ها است.

بنا به گزارش IBM، متوسط هزینه خریدهای انجام شده بر روی دستگاه‌های iOS حدودا 131.34 دلار بوده، در حالی که متوسط قیمت خریدهای صورت گرفته توسط دستگاه‌های اندروید 111.35 دلار بوده است.

ios-sale-more-black-friday

دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل iOS اپل 26 درصد از کل ترافیک موبایل را در روز جمعه سیاه به خود اختصاص داد، در حالی که اندروید سهمی 11 درصدی را از آن خود کرد. ترافیک ویندوز فون نیز به قدری نبود که در نمودارهای IBM جایی داشته باشد.

شما چه برداشتی دارید؟ آیا این بدان معنا است که کاربران دستگاه‌های مجهز به iOS دست به نقدترند؟ آیا این آنالیز نشان می‌دهد که iOS پلتفرم جذاب‌تری برای تبلیغات است؟! نظر خود را با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات