اینتل ترکیبی از قابلیت‌های خوب USB و اترنت را به تاندربولت 2014 اضافه می‌کند

شنبه ۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۶
مطالعه 3 دقیقه
شارژ دستگاه و همچنین ایجاد ارتباط بین دو ابزار مجهز به تاندربولت از جمله‌ی امکاناتی است که اینتل برای درگاه تاندربولت در سال آتی در نظر گرفته است. اینتل برنامه‌های بزرگی برای تبدیل تادربولت به یک درگاه ارتباطی استاندارد در سال 2014 دارد. با انجام برنامه‌هایی که اینتل در نظر دارد، علاوه بر USB، درگاه شبکه Ethernet نیز تبدیل به یکی از رقبای تاندربولت خواهد شد.
تبلیغات

براساس مستنداتی که VR-ZONE به دست آورده است، اینتل در نظر دارد برخی از ویژگی‌های برجسته‌ی USB و همچنین Ethernet را در پلتفرم ارتباطی خود در سال 2014 بگنجاند. یکی از این ویژگی‌ها قابلیت شارژ ابزار‌های قابل حمل است که از USB به عاریه گرفته خواهد شد. همچنین اینتل در نظر دارد تا قابلیت برقراری ارتباط بین دو ابزار مجهز به درگاه تاندربولت را نیز مسیر کند، بدین ترتیب تاندربولت کاری شبیه به درگاه شبکه اترنت را انجام خواهد داد.

ThunderUSB

به جز ارائه‌ی اطلاعاتی در مورد میزان انرژی قابل حمل توسط تاندروبت، این نمودار اطلاعات جدیدی را ارائه نمی‌دهد. اینتل معتقد است که تاندربولت دارای حداکثر توان مصرفی 1.5 وات است و مصرف آن در حالت آماده به کار نیز به 1 میلی وات کاهش می‌یابد.‎

اینتل اعلام کرده است که به‌دلیل درخواست بالای کاربران، در سال آتی میلادی قابلیت انتقال انرژی را در تاندربولت تعبیه خواهد کرد. بنابر اطلاعات واصله از اینتل، این کمپانی سال آتی نمونه‌ی اولیه‌ی تاندربولت با قابلیت انتقال انرژی را عرضه خواهد کرد تا خلا موجود را پوشش دهد، اما این کمپانی همچنین در نظر دارد، تاندربولت با قابلیت انتقال انرژی به‌همراه سایر ویژگی‌های تکمیلی را در سال 2015 به بازار عرضه کند.

همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید تاندربولت قادر است تا از طریق کابل، 53 وات انرژی را از پورت استاندارد تاندربولت یک پی‌سی منتقل کند.

نکته‌ی اصلی در مورد قابلیت انتقال انرژی در تاندربولت، استفاده‌ی تولیدکنندگان از این قابلیت در محصولات تولیدی خود است. USB مدت‌ها است که قابلیت انتقال انرژی برای شارژ ابزارها را ارائه می‌کند.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که سال آتی به تاندربولت اضافه خواهد شد، امکان ایجاد ارتباطات نقطه به نقطه (Peer-to-Peer) از طریق تاندربولت است که امکان ارسال اطلاعات با سرعت 10 گیگابایت در ثانیه را بین دو ابزار ممکن می‌کند. همچنین کاربران قادر خواهند بود تا از این طریق اینترتت و پرینتر خود را نیز به اشتراک بگذارند.

ThunderEthernet

مطمئنا اینتل این ویژگی را برای رقابت و مبارزه با اترنت به بازار عرضه نخواهد کرد، بلکه استفاده از تاندربولت به‌عنوان راهکاری درون سازمانی برای انتقال داده‌های حجیم مورد استفاده قرار خواهد گرفت. به‌گفته‌ی اینتل استفاده از این ویژگی همچون USB پیچیده نبوده و با استقاده از کابل‌های معمولی تاندربولت نیز ممکن است.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد باید منتظر نمایشگاه CES باشیم که در دی ماه آتی برگزار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات