سازمان حفاظت اطلاعات آلمان: سیاست حفظ حریم خصوصی گوگل، قوانین اروپا را نقض می‌کند

جمعه ۸ آذر ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
پس از آن‌که کمپانی آمریکایی گوگل، دو سال پیش، نسخه جدید از سیاست حفظ حریم خصوصی خود را منتشر کرد، تا به امروز با خشم بسیاری از سران سازمان دیده‌بان اتحادیه اروپا مواجه بوده است.
تبلیغات

سازمان حفاظت اطلاعات آلمان (DPA) به تازگی اعلام کرده که پس از هفت ماه بررسی سرویس‌ها و نرم‌افزارهای کمپانی گوگل در آن کشور و همچنین کشورهای انگلستان و فرانسه به این نتیجه رسیده است که گوگل به اندازه کافی در مطلع کردن کاربران از عملیات "جمع‌آوری و ادغام اطلاعات شخصی" آن‌ها تلاش نکرده است.

در همین راستا، این سازمان، گوگل را به جمع آوری داده‌های شخصی کاربران به شکلی نامحسوس و البته بدون کسب اجازه از آن‌ها متهم کرده است. DPA در گزارش خود از سرویس‌های محبوب و پرطرفدار گوگل یعنی جستجو، جی‌میل و یوتیوب به عنوان ابزارهای مورد استفاده گوگل در جمع‌آوری اطلاعات نام برده و بسیاری از بخش‌های این سرویس‌ها را ناقض قوانین خوانده است.

این ششمین مرتبه‌ای است که فعالیت‌های گوگل توسط آژانس‌های امنیتی و اطلاعاتی اروپا مورد تحقیق و تفحص قرار می‌گیرد. سازمان حفاظت اطلاعات فرانسه (CNIL) سال گذشته برای اولین بار تمام فعالیت‌های گوگل در آن کشور را مورد بررسی قرار داد و پس از آن بود که سایر کشورهای اروپایی نیز اقدام به انجام اقداماتی مشابه نمودند.

گوگل بارها اعلام کرده که به قوانین اتحادیه اروپا احترام می‌گذارد، اما به نظر می‌رسد که پس از اعلام گزارش سازمان حفاظت اطلاعات آلمان این کمپانی باید اثبات کند که آیا آن‌طور که بارها ادعا کرده، به قوانین اتحادیه اروپا احترام می‌گذارد یا خیر؟

البته، ماجرا به همین جا ختم نمی‌شود چرا که DPA خواستار اعمال فشارهای بیشتر علیه گوگل در کشور آلمان شده است.

نظر شما در این مورد چیست؟ به نظر شما آیا اتهامات وارد شده بر گوگل، صحت دارند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات