آیا مایکروسافت ویندوز فون و ویندوز RT را یکی خواهد کرد؟

چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۶
مطالعه 2 دقیقه
جولی لارسن-گرین، مدیر ارشد بخش ابزارهای مایکروسافت اخیرا در رابطه با انواع سیستم‌عامل‌های ویندوز صحبت کرده و گفته است که مایکروسافت قصد دارد تا از گسترش انواع مختلف ویندوز پرهیز نموده و نسخه‌های فعلی را نیز تا جای ممکن کمتر کند. او همچنین به عدم استقبال به ویندوز RT اشاره نموده و صحبت‌هایی را به میان آورده که احتمال ترکیب دو سیستم عامل موبایل ویندوز را قوت می‎‌بخشد.
تبلیغات
ما سیستم عامل ویندوز فون، ویندوز RT و نسخه کامل ویندوز را داریم. اما ما قصد نداریم که هر سه را در آینده نیز داشته باشیم.جولی لارسن-گرین مدیر بخش ابزارهای مایکروسافت

او همچنین به فروش بسیار ضعیف ویندوز RT اشاره نموده و گفته است که این سیستم عامل باعث ضرر 900 میلیون دلاری برای مایکروسافت شده است. حال به نظر می‌رسد که مایکروسافت در تلاش است تا سیستم عامل‌های ویندوز فون و ویندوز RT را یکی کند.

از همان ابتدای کار و روزهای اولیه معرفی ویندوز RT بسیاری از کارشناسان از اقدام مایکروسافت متعجب شدند و ارائه دو سیستم عامل متفاوت برای ابزارهای موبایل را غیر منطقی دانستند. سیستم عامل‌های مطرح موبایل دنیا مانند iOS و اندروید، بر روی ابزارهای مختلف مانند تبلت و تلفن هوشمند نصب می‌شوند و به خوبی کار می‌کنند. به این ترتیب تولیدکنندگان نرم افزارهای تحت این سیستم عامل ها نیز به راحتی قادر به تولید محصولات خود برای تبلت و موبایل هستند. اما در دنیای ویندوز سه سیستم عامل متفاوت برای تبلت و موبایل وجود دارد. ویندوز فون تنها بر روی تلفن‌های هوشمند نصب می‌شود و برای تبلت‌ها دو سیستم عامل ویندوز RT و نسخه کامل ویندوز وجود دارد. که همین موضوع خود باعث عدم یکپارچگی می‌شود.

ویندوز RT همه آنچه که از یک ویندوز انتظار می‌رود را انجام نمی‌دهد. به همین دلیل ما بسیار به این موضوع فکر کردیم که چطور می‌توانیم آن را از نو برندسازی کنیم. ما نباید این محصول را ویندوز بنامیم. اما ما چطور می‌توانیم آن را متفاوت کنیم؟ ما به شدت بر روی این موضوع تمرکز کرده‌ایم تا به نحوی ویندوز RT را متمایز کنیم.جولی لارسن-گرین

با توجه به صحبت‌های لریسون می‌‎توان استنباط کرد که خود مایکروسافت نیز به این باور رسیده است که باید یک سیستم عامل واحد را برای ابزارهای موبایل ارائه کند. حال باید منتظر ماند و دید این ادغام چه زمان و به چه شکل انجام خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات