OK Google به مرورگر کروم دسکتاپ نیز اضافه شد

چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
امروز گوگل ویژگی استفاده از دستور صوتی جست‌و‌جو با اصطلاح OK Google را برای مرورگر کروم در دسکتاپ نیز عرضه کرد. شما می‌توانید نسخه‌ی آزمایشی این افزونه را از فروشگاه اینترتی گوگل کروم تهیه کنید.
تبلیغات

کاربران اندروید کیت‌کت با این ویژگی آشنا هستند، با استفاده از این قابلیت قادر خواهید بود تا بدون نیاز به کلیک و تایپ واژه‌ای به جست‌و‌جو صوتی در اینترنت بپردازید. از‌این‌رو می‌توانید بدون نیاز به استفاده از ماوس و کیبرد و فقط با به‌کاربردن واژه‌ی Ok Google در مرورگر کروم، سیستم جستجو را فعال نموده و سپس از طریق دستورات صوتی موارد مورد نظر را جستجو کرد.

برای استفاده از این قابلیت باید مراحل زیر را طی کنید:

  • افزونه را از اینجا دانلود کنید
  • با کلیک بر روی agree موافقت خود را با استفاده‌ی از میکروفون علام کنید.
  • با مراجعه به Google.com این ویژگی را امتحان کنید. کافی است تا ابتدا Ok Google و سپس واژه یا اصطلاح جست‌و‌جو را بگویید.

همچنین گوگل برای راهنمایی بهتر کاربران ویدئویی را در یوتیوب قرار داده است که در ادامه می‌توانید آن را مشاهده کنید.

با نزدیک شدن جشن شکر‌گزاری در ایالات متحده، این ویژگی می‌تواند برای اشخاصی که مشغول به آشپزی در منزل خود هستند مفید باشد، چراکه این قابلیت افراد را قادر می‌کند تا بدون نیاز به دسترسی به رایانه و لمس آن دستورات غذایی یا مشکلات مربوطه را در اینترنت جست‌جو کنند.

متاسفانه این افزونه برخلاف اندروید کیت‌کت هم‌اکنون فقط از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کند، اما امید است تا در آینده‌ای نزدیک شاهد افزایش زبان‌های پشتیبانی شده در آن باشیم.

گوگل برای افرادی نیز که اعتقاد دارند گوگل تمامی مکالمات آن‌ها را از این طریق گوش خواهد داد، اعلام کرده است، اصطلاحات جست‌وجو فقط در صورتی به گوگل ارسال خواهد شد که کاربر ابتدا OK Google را به‌منظور استفاده از این ویژگی بگوید. این قابلیت ابتدا در قالب یک افزونه عرضه شده است، اما احتمال دارد تا در آینده‌ شاهد ادغام آن با وب‌سایت جست‌وجوی گوگل باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات