نسل جدید جاروبرقی‌های خودکار iRobot

چهارشنبه ۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
به لطف عرضه‌ی ربات جارو برقی iRobot و قیمت ۲۰۰ دلاری آن، بازار جهانی جاروبرقی‌های خودکار به سرمایه در گردشی معادل شش میلیارد دلار رسیده است که واقعاً چشمگیر به نظر می‌آید. با همه‌ی این حرف‌ها این شرکت هنوز در پی تسخیر بازارهای بیشتر و سهم بیشتر در بازارهای موجود است. این شرکت با عرضه سری جدید ربات‌هایش به نام Roomba 800 و همراه کردن نوآوری‌های جدید در آن‌ها نشان داده که اهداف بسیار بزرگ‌تری را پیگیری می‌کند.
تبلیغات

از بیرون سری ۸۰۰ چندان تفاوتی با نسل قبلی خود نکرده است. در واقع هنوز طراحی دیسکی، پلاستیکی و ضخیم ربات حفظ شد و عملکرد آن نیز همچنان گشتن به دور اتاق در پاسخ به دستور شما یا برنامه از پیش تعیین شده است که البته با کمک دیوارهای مجازی تعریف شده در ربات، از برخورد آن با دیوارها جلوگیری می‌شود، ضمن اینکه به کمک همین دیوارها ربات از اتاقی به اتاق دیگر منتقل می‌شود.

iROBOT01

سری ۸۰۰ قادر است خرده‌ریزها و آشغال‌ها را شناسایی کند و حتی به کمک کنترل از راه دور برای تمیز کردن ناحیه‌ای خاص برنامه ریزی شود. هنگامی هم که کیسه آن پر شود صاحب خود را از آن مطلع می‌کند، ضمن اینکه هرگاه باتری آن به سطح حداقلی برسد به ایستگاه اصلی خود بر می‌گردد تا خود را شارژ کند! (احتمالا یاد ربات محبوب WALL-E افتاده اید.)

roomba-800-0

نکته‌ی جدیدی که وجود دارد بخشی درون ربات نیست، بلکه نکته در چیزی است از ربات خارج شده است! با استفاده از سیستم AeroForce Extractors دیگر نیازی به جاروبک‌های قدیمی نیست. در واقع در سامانه جدید AeroForce Extractors به جای جاروبک‌ها از تعدادی غلتک بافت دار که در زوایای خاصی قرار گرفته اند استفاده می‌شود که در جهت مخالف هم می‌چرخند. این غلتک‌ها جریان هوای مکشی را تا ۵ برابر بهتر و قوی‌تر عبور می‌دهند که نهایتا بهبود ۵۰ درصدی بازده دستگاه را موجب می‌شود.

iROBOT02

استفاده از این سامانه جدید نه تنها بازده کلی را افزایش داده بلکه با کاهش حجم کلی باعث شده تا ۶۰ درصد فضای بیشتری برای قرارگیری آشغال‌ها اختصاص پیدا کند. ضمنا در این سری با استفاده از نسل جدید باتری‌های XLife تعداد چرخه‌های کاری کلی ربات تا دو برابر افزایش یافته است. قیمت این نسل از ربات‌ها از ۶۹۹.۹۹ دلار شروع می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات