وسترن دیجیتال اولین داریو دوگانه SSD + HDD خود را معرفی کرد

سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
بر هیچ کس پوشیده نیست که حافظه‌های SSD در انتقال اطلاعات، سرعت به مراتب بالاتری را نسبت به دیسک‌های سخت (HDD) ارائه می‌کنند، اما به دلیل قیمت بالای آن‌ها، کاربران ترجیح می‌دهند در کنار حافظه SSD از یک دیسک سخت با ظرفیت بالا نیز بهره ببرند. حال وسترن دیجیتال با ترکیب این دو حافظه، یک حافظه دوگانه را ایجاد کرده است.
تبلیغات

وسترن دیجیتال حافظه دوگانه SSD + HDD خود را با نام WD Black2 معرفی کرده است. این درایو 2.5 اینچی در واقع ترکیبی از یک SSD با ظرفیت 120 گیگابایت و یک دیسک سخت 1 ترابایتی است. این محصول را با درایوهای هیبریدی اشتباه نگیرید، Black2 در واقع دو درایو مجزا است که در یک شاسی یا کیس جای داده شده‌اند. به این ترتیب کنترل کامل هر دو درایو و حافظه در دسترس هر کدام مستقیما توسط خود کاربر انجام می‌شود.

این محصول گزینه بسیار خوبی برای بروز رسانی حافظه ذخیره سازی نوت بوک‌ها یا کامپیوترهای کوچک مانند All-in-Oneها است. Black2 از طریق یک کابل SATA به برد اصلی متصل گردیده و در اسلات 9.5 میلی‌متر استاندارد لپ‌‎تاپ‌ها نیز جا می‌شود.

با استفاده از حافظه ترکیبی HDD و SSD، ظرفیت بالای HDD را در کنار سرعت SSD تجربه خواهید کرد. معمولا سیستم عامل و برنامه‌های پراستفاده را بر روی حافظه SSD نصب می‌کنند و از دیسک سخت پرظرفیت نیز برای ذخیره اطلاعات دیگر مانند: تصاویر، ویدیو، اسناد و غیره استفاده می‌شود.

وسترن دیجیتال از یک الگوریتم جدید کش در درایو WD Black2 بهره برده که قادر به استفاده بهینه از درگاه SATA با سرعت انتقال 6 گیگابیت در ثانیه است.

درایو WD Black2 با سیستم عامل‌های مختلف از جمله ویندوز XP و ویندوز 8.1 سازگار است و با قیمت حدود 250 پوند به فروش می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات