هوندا آکورد هیبرید ۲۰۱۴ چگونه بدون سیستم انتقال قدرت حرکت می‌کند؟

دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
آکورد هیبرید از هیچ سیستم انتقال قدرت شناخته شده‌ای، از دوکلاچه گرفته تا CVT (سیستم انتقال قدرت متغیر مستمر)، استفاده نمی‌کند و از یک سیستم کاملا جدید بهره می‌گیرد. سیستم راندن چند حالت هوشمند هوندا (i-MMD) شامل یک موتور بنزینی، دو موتور الکتریکی و یک بسته کلاچ الکترونیکی می‌باشد. در ادامه خواهیم دید که اینها چگونه در کنار هم یک خودرو را به حرکت در می‌آورند.
تبلیغات

موتور احتراق داخلی یک موتور گردشی اتکینسون چهار سیلندر خطی با i-VTEC می‌باشد. این موتور قدرتی معادل ۱۴۱ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۶۵.۴ نیوتن متر تولید می کند، ولی در اغلب اوقات این موتور به طور مستقیم به چرخ‌ها متصل نیست.

اینجا است به دو موتور الکتریکی می‌رسیم. یکی از موتورها (موتور نیروی محرکه) برای راندن چرخ‌ها استفاده شده و موتور دیگر به مستقیماً به موتور احتراق داخلی متصل شده و در درجه‌ی اول به عنوان ژنراتور بکار می‌رود.

در اکثر حالت‌های رانندگی موتور بنزینی برای تولید برق استفاده شده و توسط ژنراتور به موتور محرکه تغذیه می‌شود. برای اشاره به کاربرد یک سیستم انتقال قدرت متغیر مستمر، هوندا نام این شیوه‌ی چینش موتورها را eCVT می‌نامد. در این حالت روشن یا خاموش بودن موتور احتراق داخلی ربطی به سرعت جاده‌ای ندارد.

انرژی الکتریکی همیچنین از طریق یک باتری لیتیوم یون ۱.۳ کیلووات ساعت که زیر صندلی عقب قرار گرفته‌است، فراهم می‌شود.

هنگام رانندگی با سرعت بالا یک سیستم کلاچ تر چند صفحه‌ای ارتباط موتور را برقرار می‌سازد. در این سرعت‌ها موتور در بهترین حالت اقتصادی خود عمل کرده و تنها یک دنده که تقریباً معادل دنده‌ی آخر در یک سیستم اتوماتیک متداول در دسترس می‌باشد.

هوندا آکورد ۲۰۱۴ تا پایان ماه جاری میلادی برای فروش آماده خواهد شد و قیمت پایه‌ی آن ۲۹,۹۵۴ دلار خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات