اگر مدیرعامل جدید مایکروسافت سیاست‌های «مرسیا مایر» را درپیش گیرد، بسیاری از کارمندان این شرکت از کار برکنار خواهند شد

سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۵۴
مطالعه 2 دقیقه
تقریبا تمامی کسانی که به نوعی با دنیای فناوری آشنا هستند نام مایکروسافت را شنیده‌اند؛ همچنین احتمالا در جریان هستید که هیئت مدیره این کمپانی در نظر دارند تا به زودی مدیرعامل جدید این کمپانی را انتخاب و معرفی نمایند. در همین راستا، بسیاری از کاربران اینترنت و همچنین کارمندان مایکروسافت از همین الان مشغول پیش‌بینی آینده هستند و در مورد ویژگی‌های مدیرعامل جدید بحث و گفتگو می‌کنند.
تبلیغات

«مریسا مایر»، مدیر عامل حال حاضر کمپانی یاهو به همان اندازه که باعث رشد و ترقی این کمپانی طی چند ماهه گذشته شده، مورد نفرت تعداد زیادی از کارمندانش قرار دارد.

وی در وهله اول حضورش در یاهو اعلام کرد که کارمندانی که تا پیش از این به صورت از راه دور یعنی کار در خانه، برای یاهو کار می‌کردند موظفند در مقر اصلی این کمپانی یا سایر دفاتر آن در سراسر آمریکا به صورت حضوری کار کنند و چنانچه از این کار سرباز زنند، سریعا اخراج خواهند شد.

حال، این موضوع به نقل محافل این روزهای کارمندان مایکروسافت بدل شده؛ بسیاری از این کارمندان که به صورت از راه دور برای این کمپانی کار می‌کنند، بعضا جزو کارمندان رده بالا و حرفه‌ای محسوب شده و ارزش کاری آنان نیز بسیار بالا است.

یکی از دوستداران مایکروسافت طی سوالی که از «اسکات هانسلمن»، یکی از کارمندان با سابقه مایکروسافت ( که سابقه کار در بخش‌های Visual Studio و ASP.Net را دارد و البته به صورت از راه دور با این شرکت کار می‌کند ) عنوان کرده چنانچه مدیرعامل جدید از شما و همتایان شما بخواهد که باید در دفاتر مایکروسافت کار کنید، آیا این شرکت را ترک می‌کنید؟

آقای هانسلمن، بسیار صادقانه پاسخ می‌دهد:

بله، اگر به من گفته شود که حق کار کردن با این شرکت از راه دور را ندارم، مایکروسافت را سریعا ترک می‌کنم.

نکته جالب در این زمینه این است که بسیاری از دیگر مایکروسافت مایکروسافت نیز پاسخ‌هایی مشابه با پاسخ هانسلمن داده‌اند و اعلام کرده‌اند که در صورت تصویب چنین قانونی، بدون شک این کمپانی را ترک خواهند کرد.

بسیاری از کارشناسانی که از نزدیک با مایکروسافت آشنا هستند ادعا می‌کنند که اولویت نخست سران این کمپانی کار و نتیجه کار است، شاید اولویت دوم آن‌ها مکان کار کردن باشد.

کمپانی مایکروسافت یکی از بزرگترین کمپانی‌های حال حاضر جهان است. تعداد کارمندان این شرکت پس از خریداری نوکیا بالغ بر 100 هزار نفر می‌شود. بنابراین، قطعا یکی از وظایف مدیرعامل جدید این مجموعه کم کردن اندازه و سایز این کمپانی است. اما هنوز هیچ اطلاعی از کم و کیف سیاست‌های کلان آتی مایکروسافت در دست نیست.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات