QNX سیستم تماما نرم‌افزاری خود برای کاهش صدای درون خودرو را معرفی می‌کند

دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
نرم‌افزارها کارهای زیادی می‌توانند انجام دهند ولی آیا می‌توانند سکوت ایجاد کنند؟ آکوستیک QNX معتقد است که نرم‌افزار می‌تواند این کار را انجام دهد. این شرکت در حال یافتن راه‌حل تماماً نرم‌افزاری برای حذف صداهای مزاحمِ مکانیکی و جاده در داخل کابین خودرو می‌باشد.
تبلیغات

سیستم کنترل نویز اکتیو، از سیستم صوتی  موجود در خودرو برای از بین بردن صداهای مزاحم استفاده می‌کند. بر اساس ادعای QNX، این قابلیت می‌تواند برای اغلب سخت‌افزارهای موجود برنامه‌ریزی شود.

با بکارگیری این قابلیت، بدون در نظر گرفتن آماده‌سازی خودرو و یا اضافه کردن تجهیزات، می‌توان صداهای مزاحم را تا 20 دسی‌بل کاهش داد.

از آنجایی که این سیستم می‌تواند با سخت‌افزارهای موجود کار کند و نیازی به نسخه‌ی اختصاصی برای هر خودرو نیست، QNX معتقد است این دستاورد نرم‌افزاری می‌تواند تا 60 دلار در هر خودرو صرفه جویی کرده و انعطاف‌پذیری بیشتری برای طراحان خودرو فراهم کند.

سیستم کنترل نویز اکتیو به نظر شباهت زیادی به تکنولوژی رفع نویز فعالی دارد که آکورا در بسیاری از خودروهای خود از جمله مدل آماده‌ی تولید ILX 2014 از آن استفاده می‌کند. هر دو سیستم برای از بین بردن صداهای مزاحم از پخش صدا از طریق اسپیکرها استفاده می‌کنند.

خودروهای دیگری نظیر لینکلن 2013 MKZ و کادیلاک CTS 2014 نیز از چنین سیستم‌هایی بهره می‌برند.

این تنها زمینه‌ای از فناوری‌ درون خودرو نیست که QNX بر روی آن کار می‌کند. علاوه بر این شرکت در حال فراهم کردن بنیان بسیاری از سیستم‌های سرگرمی خودرو از جمله نسل دوم پلتفرم CAR2 می‌باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات