اندروید برای تازه کارها: نکاتی برای دارندگان نکسوس 7

دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
اولین نسل نکسوس 7 در زمان خود پدیده‌ای محسوب می‌شد، این محصول گرافیکی فوق العاده را ارائه می‌کرد ولی با گذشت مدت زمانی کاربران متوجه کاهش سرعت شدید آن می‌شدند. این کاهش سرعت تا آنجا ادامه می‌یافت که کاربران مجبور می‌شدند تمام اطلاعاتشان را پاک کنند و دستگاه را از نو راه اندازی کنند و این چرخه همواره ادامه داشت! پس عملا نکسوس 7 به یک دستگاه با چرخه‌‌ی بازیافت(!) تبدیل می‌شد.
تبلیغات

به نظر می‌رسید علت این بود که نسل اول نکسوس‌ها از مشکل پیری حافظه! رنج می‌بردند. در حقیقت مشکل از آن جا ناشی می‌شود که در نکسوس‌ها وقتی کاربر اپ یا ویدیویی را پاک می‌کند، ارتباطی به کنترلر حافظه برقرار نمی شود پس کنترلر با آن بخش به گونه‌ای برخورد می‌کند که انگار هنوز مورد استفاده داده قبلی است و از آن در کارهای جدید استفاده نمی کند.

از این به بعد دیگر واضح است که کم کم بازده دستگاه شما به شدت کاهش پیدا می‌کند و مجبور می‌شوید تا داده‌ها را پاک کرده و دستگاه را مجدد راه اندازی کنید. راه حل در fstrim بود که بین کنترلر حافظه و سیستم عامل ارتباطی بر قرار می‌کرد به طوری که بلوک‌های بدون استفاده مجددا به کنترلر معرفی می‌شدند. این کار هر 24 ساعت وقتی باتری 80درصد یا 30 درصد متصل به شارژ باشد انجام می‌گیرد.

nexus7withbox

با ارائه بروزرسانی اندروید 4.3 این مشکل به طور کامل با ردگیری کامل داده‌های پاک شده حل شد، بنابراین کسانی که هنوز با مشکل کاهش سرعت مواجه هستند می‌توانند با استفاده از این بروزرسانی جان تازه‌ای را به دستگاه خود بدمند!

نظر شما چیست؟ فکر نمی کنید گوگل می‌بایست این بروزرسانی را زودتر از این‌ها ارائه می‌کرد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات